Hej!
Nu är det allt dags för en comeback tror jag... Så iaf två dagar i veckan ska jag försöka ge en update! 
 
Så i tisdags kom jag tillbaka från ett underbart jullov. Perfekt blandad med vänner, chill, familj och så jobb på sjukhuset. Så får erkänna att det kändes lite jobbigt att åka tillbaka. Men ska köra gärnet nu i januari, sätta den där tentan och sen komma hem sista veckan i Januari igen och då blir det också lite skidåkning i sälen - sån motivation :D Jag känner mig faktiskt ganska sugen på att bara plugga gärnet nu, det är inte så pjåkigt. Och det mesta är rätt intressant ju såklart. Så vi har tentan för denna modulen (Reproduction and inheritance) den 23e också åker jag hem den 24e, då flyger jag med norwegian till Gardemoen :) 
 
Idag när vi (jag och amanda) kom hem så konstaterade vi (blandat med ganska mycket skratt haha) vilken konstig dag det har varit idag! haha
Såååå dagen började med att vi började 10.30 (trodde vi) med presentation av pacientfall i gynekologi. Visst tyckte vi att det var konstigt att ingen annan var på bussen eller i kapprummet när i skulle hänga av oss jackan så då märkte vi ändå att det var något skumt. Men så går vi in i auditoriumet och ser då några menade blickar och viftande med händerna att vi skulle gå ut igen, så det blir en fin liten 360 och så går vi ut igen. Vi förstog ganska snabbt att denna lektionen inte skulle börja om 2 minuter utan visst hade den börjat för 45min sedan och våra klasskompisaar hade redan fixat oss närvaro! Så då stog vi där utanför och gick väll och hämtade jackan igen då! :p Så i slutändan blev det ju positivt ändå. De hade ändrat schemat men vi hade inte uppdaterat det så därför visade vårat 10.30... 
 
Så då passade vi på att gå till familjeläkaren eftersom att jag har problem med min höft. Så jag fick röntga den direkt men sen skulle svaret ta en halvtimme och jag hade inte tid och vänta men ska gå tillbaka på måndag och se bara så det inte var något, och då har vi också lektion i närheten redan. Vill bara utesluta att det skulle kunna vara någon abnormal växt! 
 
Sen gick vi och letade efter en lärare för en tutorial (presentation av patientfall) i biologi som vi har missat, men vi kunde inte hitta honom så vi får mejla så vi får ta igen den innan tentan. Vi är också många som har missat just den så vi kommer nog få arrangera en ny tid. 
Men så efter detta fixande åt vi lunch på biblioteket innan vi började plugga. Och då körde vi på ett par timmar tills det blev dags för farmakologi-seminarium, och från det kom vi hem vid 17.30 och då tog vi en paus. Fredagar är ju också lite av våran "pausdag" i veckan. För ofta har man kört stenhårt måndag till fredag och helgen ser likadan ut med kanske långa dagar på biblioteket och då är det skönt att ha en dag där man faktiskt bara får släppa allt, lite i alla fall. 
 
Sen ikväll var det en spansk kompis, Blanca, födelsedag! Så hennes bästa kompis hade ordnat en överrraskningsmiddag för henne på en egyptisk restaurang. Så det var jättekul och lagom faktiskt, speciellt när det är så här tätt innan exam ändå. Så det blev en massa hummus, falafel etc! Och en gång i timmen släcktes ljuset ner och discolampan åkte på och det var en magdansös som dansade. Haha så kul och annorlunda! Men det var verkligen jättetrevligt och jag tror Blanca verkligen blev överraskad. 
Men så nu är jag hemma och i säng och klockan är 00.20 och jag ska sova, men det har verkligen varit en händelserik dag ändå.
Imorgon är det 2 veckor kvar till tenta och vi har gasen i botten. Imorgon åker vi till biblioteket klockan 10, så äter vi lunch där och tar med oss gymkläder så vi åker direkt till gymmet när vi känner oss slut. Sen kommer vi nog plugga lite mer hemma på kvällen och senare ska vi gå på bio med några andra, vi ska se den nya Hunger games filmen har velat se den jättelänge men det blev inte av på jullovet! Så ser fram emot det :) Så så ser min dag ut imorgon i alla fall :D Hoppas ni också får en fin helg :) <3
 
 
Nu ska jag sova somsagt, godnat!! <3 <3 <3 Snart ses vi igen :D 
Här är en bild på mig och bästa Amanda, reunited i litauen efter julen! <3
 
 

1 kommentarer

Pappa

09 Jan 2016 21:06

Det är bra, kör hårt med plugget. Sedan blir det hårdkörning i Sälen-backarna!
DJ

Kommentera

Publiceras ej