Hej hoppas det är bra med er därhemma :) Och vad roligt att Sverige vann ännu en gång! 
 
Nu ska jag sova snart så kommer skriva lite kort bara. Colloquiumet (ett lite större prov) igår gick sådär, men helt okej! Och presentationen gick bra! :) Så det var ändå bra faktiskt. Han skullle skicka betyget på mejl nu i veckan. Så igår var det en lång dag med skola 8.30-17, när jag kom hem så kastade jag mig snabbt i mig lite mat innan jag skulle iväg på bio! Ett perfekt kvällsnlöje efter en lång dag ju. Jag blev medbjuden av några kompisar från 6e året för de hade haft sin tenta på måndagen, så egentligen ville de gå i måndags men de sköt upp det tills tisdagen eftersom jag inte kunde på måndagen pga proven så det var ju jättesnällt! Verkligen roligt. Och Amanda var med också :D Så vi var på Bridget Jones Baby och den var så bra! Älskar Bridget Jones-filmerna, de är så ärliga typ. Och det är också en sån film som det är kul att gå ett gäng och gå och se så det var ju perfekt! :) 
 
Idag vaknade jag tyvärr upp med en förkylning, men alla går runt med förkylningar nu så jag väntade nästan bara på det! Hoppas att idag var värsta dagen och att det känns bättre imorgon, det var sådär så att det nästan känns som att man blivit överkörd av en traktor när man vaknade..  Har åkt på lite feber också så peppar peppar att jag vaknar upp piggare imorgon. Men sen så är det ju så att jag har colloquium imorgon också (jag veeet) så ingen vila ingen ro. Men jag tog det ändå lugnt på förmiddagen och tog min tid för det behövde jag. Sen hade jag lite på Erasmus-kontoret att göra så jag gick dit och efter det blev man ju på bättre humör igen också! Så snäll Zaneta, hon peppade och gav mig en kalender och en T-shirt (med skolans tryck) som hon tyckte jag skulle ha på mig i Cagliari! Haha. Behövde även en underskrift från vice Dean så var där och han önskade mig också all lycka till (det är ju 1 vecka kvar nu tills jag drar!!!).
 
Efter jag hade varit på kontoret så gick jag och skrev ut lite material som jag behövde för att plugga på. Sen kom Amanda och mötte upp mig och vi hade en mysig långlunch innan det bar av hemmåt och sen har jag pluggat hela kvällen. Colloquiumet imorgon är för en veckas arbete och är inom området Preventive medicine. Så det är om förebyggning av hjärt -och kärlsjukdomar, cancer, och problem relaterade med rökning, alkohol, övervikt, högt blodtryck m.m. Så då hur man ska förebygga dessa problem. Så det är ju ändå ett område som man har lite koll på sen innan. Så provet har jag 8.30 och sen är jag ledig så då kommer jag nog åka hem och lägga mig och sova/vila igen, så länge som jag vill! Hoppas att provet imorgon kommer kännas okej. 
 
Men nu måste jag sova så hjärnan ska kunna hänga med imorgon! Många varma kramar från mig <3 <3 <3 <3

1 kommentarer

Mamma

22 Sep 2016 12:24

Åh, hoppas att du känner dig bättre idag och att qolluqiumet idag gick bra!
Blir glad över att du har så många bra och fina vänner därborta och att ni verkar ha en bra mix mellan det jobbiga som måste göras och det roliga som laddar batterierna igen 😊👍

Kommentera

Publiceras ej