Hej!
Vill börja med att säga att jag tycker det är jättekul när ni kommenterar :D 
 
Idag började vi 10.30 och hade presentation av patientfall som gick bra. Hon hade en virusinfektion i halsen men avbröt behanlingen nöär hon tyckte hon började bli frisk och då komplicerade det sig och hon fick hjärtproblem. Inte så vanligt som tur är! Men ganska intressant patogenesis. 
Så det var den enda lektionen för dagen, det var skönt :D Sen gick jag och Amanda och försökte ragga upp en sjuksköterska som kan leda vår injektions-kurs som vi vill hålla i SLFSU. Men det gick inte så bra men vi har en läkare som vi hoppas ställer upp ist! Men ligger ju mer på en sjuksköterskas uppgifter så hade egentligen varit mer passande.. Men vi får se. Efter det år vi lunch på biblioteket och stannade och pluggade till fyra ungefär. Men märks att förkylningen verkligen är ihängande, var helt dödstrött efter dagen och åkte hem och sov en stund. När jag vaknade till liv igen så gjorde jag det sista av plugget och nu ska jag bara ta det lugnt. Idag har jag pluggat kirurgi, som är ganska stort på denna tentan, 15%. Första föreläsningen handlar om lite olika infektioner egentligen, som rosfeber, inflammationer av hårsäckar och körtlar, cellulitis, inflammation av lymfkärl och lymfkörtlar, abcesser osv! Som då i vissa fall kräver kirurgi. Ganska intressant!
 
Imorgon har vi två föreläsningar och börjar klockan 13 så det blir nog bra för mig och Amanda, vi måste vila oss lite också :D hihi. Den första är i Fysiologi och handlar om blodet och den andra är i Radiologi och ska handla om inflammatoriska och specifika immunreaktioners radiologiska egenheter. Så det blir nog bra! :)
 
Igår var vi ju på bion förresten! Visste inte riktigt vad den skulle handla om faktsikt men fick reda på efter att den var baserad på en verklig historia och det är ju väldigt coolt faktiskt. Och jag kan förstå att han har fått en betydande roll i trans-världen! Jättebra skådespelare. 
 
Och nu ska jag presentera årets köp.... detta var det ingen som sa väntade en när man skulle börja läkarutbildningen... en sele!!! Amanda har också köpt en! Vi sitter i så många timmar och pluggar så tillsist får man ont i ryggen och fantastiskt dålig hållning på köpet... haha jag hoppas att detta ska hjälpa! :) Vill verkligen ta tag i hållningen. Man får nog börja med kanske en halvtimme i taget, den sitter som berget. Jag känner mig motiverad!! 
 
Hihi så hoppas ni har det bra som vanligt <3 <3 <3 Jag tänker jättemycket på er och saknar er. Nu har jag köpt flygbiljetter hem över påsken och jag är hemma 24e mars till 3e april. Så ett tag ändå, lyxigt :D Många varma kramar från mig <3 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

Pappa

18 Feb 2016 21:25

Bra initiativ med selen. Bra hållning är både nyyigt och snyggt!
Hoppas att förkylningen ger sig, då går ju plugget lättare också. Jag har också blivit förkyld.
Kram Pappa

Andrea

19 Feb 2016 15:29

Jag onskar mig ocksa en sele! Kram

Anonym

16 Jun 2016 01:29

Hej vart kan man köpa en såndär 'rygg uprätthållare' och vad kallar man en sån

Kommentera

Publiceras ej