Hej! 
Nu var det några dagar sen jag skrev och det var för att det blev väldigt fullt upp! 
I måndags hade vi provet i arbetsmiljöhälsa och det gick bra! Och igår (tisdag) så lämnade jag in min uppsats om aborter i medicinsk etik. I måndags fick vi också reda på att vi skulle ha ett prov på tisdagmorgonen kl. 8, 10 frågor om hypersensitiviteter. Så då blev det lite hett! haha men allt har gått bra så det är super! Och nu gör jag ju alltså två kurser samtidigt det är därför jag har det lite hett om öronen. Men det är bara en vecka så nu är det bara 2 dagar kvar hallelujah haha :D Så vi börjar klockan 8 varje dag på sjukhuset, då har vi först ett prov, och ofta börjar dagarna så, för att man ska vara förberedd på dagen och påläst, och det är ju sant att man faktiskt får ut mer av dagen då. Efter provet, halv nio, så har läkarna morgonmöte där de går igenom alla patienter som har gått och kommit till avdelningen föregående dag och berättar lite kort. Vissa läkare vill att man är med och vissa tycker inte det är lika viktigt, men denna vi har nu tycker att man ska vara med, och det är väll egentligen nyttigt! Efter morgonmötet har vi antingen seminarium eller praktiskt och går till patienter eller blandat! Under allergiologn så blir det ju mest att vi är på dagvården eftersom att de inte direkt har några inneliggande patienter så. Och sen har vi även en föreläsning om dagen. Ofta får vi patientfall som vi ska lösa och bestämma vilka prover vi vill ha osv osv. Egentligen behöver vi ju bara göra Allergiologi men här verkar Allergiologin och immunologi gå lite hand i hand men immunologin kommer vi ju egentligen göra i Cagliari, så allergiologin är nog redan över, den hade vi måndag+tisdag och nu är det immunologi. Men när vi pratade med läraren innan så sa hon att det var 5 dagar och det är fortfarande den läkaren vi har så vi känner att vi går väll den här veckan. Och nu när vi har krånglat oss till att få vara här så får vi bara köra på, även om det innebär tidiga mornar och prov! haha. Så imorgon har vi prov på bortstötningar av organtransplantationer (speciellt vid benmärgstransplantationer) så jag ska plugga på det innan jag somnar ikväll. Och idag var provet på immundeficiency syndromes. (Och jag som inte ens ska läsa immunologi!!!!)
 
Och idag då... Efter skolan som slutade vid ett så åkte jag och en kompis och åt en riktigt god och välförtjänt lunch! Kan tilläggas att under skoltid så har vi inga raster utan vi kör i ett. Efter den så mötte jag upp Amanda och vi gick och tog oss varsin Freakshake! Så mumsig :D Ingen av oss hade testat den förut men den har väll blivit lite berömd här i Kaunas haha så vi kände att vi var tvungna att prova den! Och ja, ni ser ju själva. Så vi satt ute och hade det bra innan jag hade en frisörtid klockan 16, väl hos frisören var jag ju dödstrött, satt och nickade till ett antal gånger innan hon frågade om jag ville ha kaffe. Sen stod jag mig faktiskt, och 19.20 var jag klar och färdigfrissad - är supernöjd! Hon är verkligen toppen och fattar hur jag vill ha det :D 
 
Så vid åtta var jag nog hemma och tog mig lite käk. Nu ligger jag placerad i soffan och ska somsagt läsa på lite inför imorgon innan jag somnar. Imorgon har vi Public health efter Allergiologin också. 
 
 
Här är lite bilder från dagen!! :) :) Tänker på er <3 <3 <3 Vill skicka många varma kramar <3 <3 Tänker på er
 
 
Och efter frissan! 
 
 
 
 

2 kommentarer

Mamma

15 Sep 2016 00:06

Skönt att du hinner med lite mer än bara plugg iaf!
Glassen ser spännande ut, är det en flottyrmunk på toppen? 😃

Pappa

15 Sep 2016 21:49

Bra jobbat! Fint att det verkar ordna sig med kurserna ävan om det blir mycket plugg.
DJ

Kommentera

Publiceras ej