Hej! 
Vad kul att ni kommenterar det tycker jag är jätteroligt! Nu har vi fått reda på lite mer hur plugget kan läggas upp på bästa sätt och sådär och det känns rätt bra tror jag haha :D 
Först och främst nu på måndag har vi ett prov i occupational health. Det är 54 A4 så det är ganska mycket på denna korta tiden vi har fått men jag ska försöka sitta med det i helgen! Det är ett MCQ prov men jag har hört från de övre åren att provet ska vara okej. På tisdag har jag prov i Medicinsk etik, och det är de lektionerna som vi har nu, onsdag-tisdag nästa vecka 12.30-17.30 varje dag. Läraren är jättebra faktiskt och vi diskuterar mest olika patientfall under hela tiden egentligen, kan vara komplicerat ibland med etik, lagar, tystnadsplikt, risk att andra ska skadas osv. Men här har vi fått tillåtelse att göra på olika sätt så antingen får vi "tenta av" med att hålla en presentation, skriva en uppsats eller skriva ett prov. Det är då tills på tisdag, så kraven är därefter, och tankarna har gått fram och tillbaka men det blir nog så att jag gör en uppsats, där kan jag skriva ner mina tankar ganska snabbt! 
Så dessa två proven har alla. Sen kommer jag alltså missa de 2 sista delarna av Public health modulen och för detta ska jag hålla en presentation, skriva ett test och en uppsats. Uppsatsen är i Medical law och ska vara ganska omfattande och ska vara klar i januari. Den ska då vara inriktad på det egna landet, alltså i mitt fall Sverige och våra lagar, också har vi fem topics att välja mellan, men jag har tänkt att försöka vara klar med den i oktober iaf! 
 
Så så ser det ut jusst nu haha :) Och jusst nu ser det ut som att jag åker till Cagliari den 27 september, har hittat en ganska bra biljett! Vädret hänger i här också, är faktiskt rätt varmt man kan vara i T-shirt eller tröja. Jusst det en sak till, så ska jag försöka göra Allergiology med de andra grupperna, de startar nu på måndag så jag ska försöka hänga på där, detta är eftersom att jag inte kan göra jusst denna delen av Pulmonologi i Italien. Så då hade det varit skönt att ha den närvaron klar iaf. Sen förstår jag ju att jag kommer behöva tenta av den på något sätt, men tror endast den håller på över 4 dagar, men jag ska prata mer med läraren på måndag. 
 
Så så ser saker ut jusst nu, lite rörigt - jag vet! haha. Men ska försöka att bara ta en sak i taget, så nu först och främst är det provet på måndag och den mindre uppsatsen som står först! :) 
 
Sen någon gång här i dagarna har jag tänkt att göra ett litet inlägg angående att jag åker på Erasmus ett år här nu till italien för de som är intresserade att veta mer om det :) 
 
Så det är lite många bollar i luften men det ska bli skönt när det är klart, jag tänker på er därhemma också och saknar er <3 
 
Gäller att försöka hinna äta emellanåt också! 
 

1 kommentarer

Mamma

09 Sep 2016 20:44

Även om du inte hinner äta så ofta ser det iaf ut som att du äter rikligt när det väl är dags! Det är vi glada för 👍😜
Kram Mamma o pappa

Kommentera

Publiceras ej