Godkväll :D 
Nu ligger jag i säng och ska alldeles strax sova. Idag har det varit en bra dag! :) Den började med presentation av patienfall, sen hade vi en lång håltimme innan nästa lektion så då gick vi till biblioteket och pluggade och sen åkte vi ett gäng och åt sushi till lunch. Sen hade vi föreläsning i pat-anatomi som handlade om hypersensitivitet immun reaktioner, att stöta bort transplanterade organ och immunnedsättande sjukdomar både medfödda och sekundära (tex HIV). Föreläsningen slutade klockan 17 och efter det åkte jag och tog bort (!!!) mina fransar, men bli inte för förskräckta, det är bara för att jag ska låta fransarna vila ett par veckor sen sätter jag på nya igen :D hahaha, nej men det är så praktiskt faktiskt!
 
Imorgon har vi två föreläsningar, en i pat-fysiologi och en i farmakologi. Då åker jag nog direkt till gymmet efter de och kör lite (y). Men sen blir det rätt mycket plugg resten av dagen, speciellt i pat-anatomi för där har vi också prov i på torsdag, och som ni hörde så var det en rejäl föreläsning som täckte väldigt mycket och det kan egentligen komma vad som helst ifrån den. 
 
Här kommer en bild från i lördags när vi drog ut och käkade med Luise och Viola. Vi testade ett mexikanskt ställe som inget av oss testat förut och det var supergott! Efter ett tag kom de med dessa hattar också och de passade ju alldeles utmärkt till våra kaktus-margaritas hahaha :P Nej men det var jättekul faktiskt, ett perfekt avslut på en lång pluggdag. 
 
Dock så är hattarna bak-och-fram så därför det ser lite tokigt ut... Detta kan man ju tro att min kära far ska lära mig nu när han spenderar så mycket tid i Mexiko?????? 
 
 
Saknar er och tänker på er. Kommer hem den 15e mars!!! <3 <3 <3 Ta hand om er tills dess <3
 
 
 
 

2 kommentarer

Mamma

24 Feb 2016 17:49

Tjusigt! Glöm inte att ta på dig hatten när du åker hem...!
Längtar efter dig, ska bli så kul att du kommer med oss till Stockholm också! Det ni läser nu verkar superintressant men det är en ganska komplicerad kurs vad jag förstår. Lycka Till med provet!
Kram Mamsen ❤️❤️❤️

Pappa

24 Feb 2016 22:41

Du jobbar på bra med studierna. Hoppas det mesta är intressant.
Jag ska kolla upp sättet att bära hatt i Mexico när jag ska dit igen i slutet av Mars.
Kramar
DJ

Kommentera

Publiceras ej