Hej!!
I onsdags kväll kom jag ju alltså fram till Cagliari äntligen :D :D :D Resan gick bra så det var toppen :D Så kom Filippo och Tomasso och hämtade mig på flygplatsen och körde hem mig till lägenheten, och hemma var då Francesca och Mahmad som jag ska bo med. Francesca går 6e året och Mahmad är från Libanon men går 5e året nu och känns mer som en italienare och pratar flytande italienska. Så då träffade jag dem lite och så också lagade dom mat och vi åt tillsammans och så, jättesnälla och trevliga så jag tror verkligen detta kommer bli toppen, det känns så. 
Så nu igår då vid 13-tiden kom Viola äntligen, såå kul. Så under dan gick vi runt och såg oss omkring och sen på kvällen gick vi ut och träffade Filippo och Tomasso för en drink och de visade oss runt lite bland restauranger och barer. Och alltså det är så najs här, det är typ som ett paradis på riktigt, och det känns så italiensk, massa små gator och resturanger med bord överallt i trängseln, massa människor - och härlig stämning! Det är helt overkligt att vi ska få bo här i ett år. Också tog dom med oss upp på slottet där man kunde se ut över hela Cagliari och det var såå fint. Så satt vi där uppe och tog en drink, en gelatteria fann det där uppe också som vi spanade in, dit blir det någon dag haha :) 
 
Så nu är det söndag och vi ska dra till stranden :D Det är det enda stället som jag inte riktigt har kollat in ännu så det ska bli så gött att bara ligga och jäsa. Solkrämerna är inköpta så vi är redo :D haha. Tror vi åker dit med F & T så de hämtar upp oss med bil. Wiee ska bli supernajs men nu först ska jag äta frukost och sen vänta på att viola vaknar! 
 
Jag skickar med lite bilder som jag tog de första dagarna, igår tog jag inte så mycket bilder för jag ville bara njuta av kvällen. Ta hand om er <3 <3 <3 <3 
 
 
Här ligger jag i sängen i mitt rum
 
Jag har en balkong till rummet så najs, den är rätt stor, rummet bredvid som francesca har har också  en dörr till balkongen. 
 
Vår trappuppgång
 
Ingången till huset. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Pappa

02 Oct 2016 23:42

Härligt!
Forza Italy!

Mamma

02 Oct 2016 23:44

Supernice! Vilket bra val av bostad ni har gjort, kunde inte vara bättre!
Hur är det med ac, finns det?

Kommentera

Publiceras ej