Aa shit alltså, 3 dagar kvar. Det ska bli så o-b-e-s-k-r-i-v-l-i-g-t najs. Är så nyfiken och exalterad, jag har ju ingen aning om hur det kommer vara alls. Jag hoppas att det är lite härligt väder iaf, det hade varit så skönt hihi men vill inte hoppas på för mycket eller ha för mycket förväntningar. Men så 10.20 åker jag från Kaunas på onsdag förmiddag och 13.20 går flyget från Vilnius. Då mellanlandar jag i Milano innan nästa flyg till Cagliari där jag landar 19.15 och då blir jag upphämtad så jag är faktiskt väldigt nöjd med förbindelsen, ganska perfekta flygtider ju! 
 
Så idag har jag ägnat nästan hela dagen åt att fixa med packningen :P det blir två kartonger som skickas till Cagliari och en som kommer till Karlstad! De kommer och hämtar paketen härifrån på tisdag och levererar det också vid dörren så det löste sig bra :D Till Karlstad tar det 3-5 dagar och till Cagliari 4-6. Så det har jag dolat med lite idag, också åker jag med 2 resväskor och en liten resväska. Det är ju såå mycket som ska med! Jag har med mig i princip allting (täcke, kudde, filt etc) fast inte typ porslin då.. men det tror jag inte ens jag behöver ha med... 
 
Så sen kommer inte Viola förrens på lördag - pirrigt! Ingen aning om vad jag ska göra fram tills dess. Ska nog försöka fixa iordning mitt rum lite och utforska lite i området med att gå på promenader och sådär. Och redan på torsdagen så åker jag nog till Fabrizio på Erasmus-kontoret där och säger hej också går igenom schemat och så med honom för sen börjar ju skolan på måndag den 3e oktober då :D Ska försöka ta en del bilder också.
 
Men så nu då, nu är jag ju ändå fortfarande i Kaunas även om hjärnan redan har åkt iväg. Imorgon har jag skola 8.30-14.00 då har vi Research-delen av public helath som är för att hjälpa oss inför vårt forskningsarbete som vi ska skriva under nästa år tror jag det blir. Så det är lite om olika forskningar och vad det finns för regler med statistiker och undersökningar osv. Efter skolan så ska jag stanna kvar med två kompisar också ska vi göra en presentation som vi har i Research dagen efter, på tisdagen. Då har vi också colloquium i samma ämne, men det är det sista jag gör! Så en presentation och ett colloquium kvar - thats it! Sen ska jag gå och skriva ut boardingkorten imorgon också så det inte blir något krångel med det i sista sekund, och fila ihop det sista på packningen, ska byta ut en kartong mot en annan tror jag. Men annars blir det nog en del plugg då eftersom jag har provet på tisdag. 
 
Men så nu ska jag kojjsa för imorgon blir en ganska lång dag. Förkylningen blir bättre för varje dag förresten så det är bra, och känner mig inte alls hängig eller så längre :) Tänker på er därhemma <3 Älskar er <3 <3 <3
 
 
Skickar med en bild som Georgia tog när jag försökte styra upp packningen lite..... 
 
 

2 kommentarer

Mamma

26 Sep 2016 13:41

Åh, det är min Sara det.... 😃❤️

Pappa

26 Sep 2016 18:20

Heja-heja så kul för dig. Jättespännande. Ska bli så roligt att höra om allting. Ett riktigt Sara kort också!
Kram

Kommentera

Publiceras ej