Hej! 
Välkomnar mig själv till termin 6... ojoj. Men det känns skönt, det känns att man kommer någonstans! Och med godkänt tentaresultat från senaste modulen så känner jag mig redo för nya utmaningar! ;D 
 
Så efter sköna dryga veckan i Sverige med skidåkning och avkoppling är jag tillbaka i Kaunas, kom tillbaka i onsdags (fredag idag). Resan gick jättesmidigt och när jag kom hem så åkte jag till en lektion direkt till och med haha, det kallar jag tajming :D 
Så modulen vi har satt igång med nu är immunologi och den har väll egentligen rykte om sig att vara den värsta. Mycket egentligen på grund av att det är departmentet i patologisk anatomi som har hand om modulen. Och deras största hobby är väll typ att sätta dit elever och att så mycket som möjligt ska vara på latin. De har 30% av denna modulen, men somsagt är jag här för att köra gärnet! 
 
Men det blev plugg på samma dag som jag landade eftersom vi hade ett prov i just patologisk anatomi idag. Som nog inte gick så bra, får resultatet på måndag men.. Jag känner mig ändå "nöjd" med min insats om man kan säga så, jag gick igenom alla instuderingsfrågorna till den praktiska delen samt senaste föreläsningsmaterialet, men de gillar att krångla till det, så vi får se hur det gick trots allt. Sen igår kväll fick vi reda på att vi behövde förbereda presentationer till dagens mikrobiologi-seminarium. Och någon var sjuk, någon fyllde år, någon hade besök och någon hade precis kommit tillbaka så jag tog fakiskt på mig att göra det men så det blev en sen natt. Presentationen jag gjorde var om Endotoxiner från bacterier och dess effekter. Så idag var det lite av en hektisk dag! haha men samtidigt bra dag :D Emellan lektionerna jag jag, Amanda, Awaz, Luise och Viola iväg och käkade hamburgare, roligt att bara chilla och prata eftersom alla varit på varsitt håll och så nu :D 
 
Så när jag kom hem åt jag och sen hade jag typ jooordens bästa powernap. Så nu sen jag vaknade har jag ätit (igen) haha, lagade thai-mat igår! Sen svarat på lite mejl och skypat åså :) Skön avslappnande kväll. Ska försöka packa upp väskan idag också och vakna upp fresh imorgon :D Jusste igår hade vi också ett möte med SLF (tidigare MSF) och då blev jag vald till ordförande, hoppas att allt ska rulla på bra men kommer bli mer eller mindre en helt ny styrelse i övrigt men vi har ett möte igen på onsdag så då hoppas jag att vissa saker har fallit till sin rätta lite. 
 
I helgen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men det blir nog lite plugg! Känner att jag vill ha en bra start. och gymmet. Nu ska jag försöka hålla 3 dagar i veckan haha :D 
 
Okej, detta var en liten hälsning från mig. Här kommer en bild från när vi var på hemmet för föräldralösa barn som finns här i Kaunas (Ungen rockar tuppkam). Ni är bäst :D :D :D Älskar er <3 <3 <3 
 
 

2 kommentarer

Mamma

06 Feb 2016 10:22

Jättefin bild!
Lycka till med allt plugg och ha det bra! Längtar till påsk när du kommer hem igen 😊

Pappa

07 Feb 2016 01:02

Träna 3 ggr/vecka läter bra. Till påsk får du laga thaimat hemma! Hoppas provet gick bra ändå.
Många kramar

Kommentera

Publiceras ej