Hej!
Nu är jag duuuuuunder förkyld... Rinnsnuva gånger tusen. Jag som precis kommit igång med träningen, men det kommer väll oftast då när man blir lite nedsatt och både Amanda, Awaz och Kiefer har varit sjuka i min grupp och jag som trodde att jag skulle slippa undan! Nej men faktiskt så är det på bättringsvägen, och det är bara en hederlig förkylning. Så förhoppningsvis så kan jag börja återgå lite till träning i veckan nu, iaf slutet av veckan. På tisdag tänkte vi mjukstarta med ett yoga-pass :) :p 
 
Igår var vi på biblioteket och pluggade hela dan, trots det var vi tvungna att fortsätta plugga när vi kom hem :( Det är så sugigt! Men vi har alltid ett mål med dagen och då måste det bara bli klart... om det inte är något speciellt då förstås, eller om man är jättetrött! 
Och imorse åkte vi till bibblan igen och stannade ett par timmar, sen åkte vi (jag och Amanda) till Akropolis för lite shopping faktiskt :D Vi kände att vi var värda det! Så vi åt lunch, kollade lite i butiker och drack världens godaste milkshake :D :D 
 
Sen när vi kom hem så har jag städat undan lite och tvättat, något som var välbehövligt! Egentligen borde jag haft en bild på mitt rum nu, det hänger lakan över dörren, ett annat över garderobsdörren, två tvättställningar står utfällda och ett lakan hänger över skrivborsstolen/skrivbordet. Haha såå mycket grejjer. Men sen var vi tvungna att köra några timmar till här när vi kom hem igen men det gjorde inte så mycket eftersom vi ändå varit och shoppat och så! Amanda shoppade lite men för mig slutade det bara med två handcremer från l'occitane. Älskar dem! Och tycker l'occitane har en lyxigare känsla än till exempel body shop. Så det blir nog bra för de vinter-torra händerna. 
 
Det vi har pluggat på med i helgen är Mikrobiologi, vi hade två föreläsningar i mikrobiologi i fredags så det var lika bra att ta tag i dem direkt. Så det blev perfekt, vi höll planeringen :D 
 
Imorgon har vi en labb i mikrobiologi och sen en föreläsning i farmakologi. Sen åker vi nog hem efter det för man blir väldigt trött efter en sån dag faktiskt - även om det kanske inte låter så jobbigt! Sen på tisdag är vi leeeeediga :D  Det är Litauens självständighetsdag (en av dem) så det är röd dag, det ska bli så skönt :D Och ett perfekt avbrott i veckan! Sen på onsdag har vi en rätt tuff dag i skolan igen så då tänkte vi faktiskt ta lite pluggpaus och gå på bio och sådär. Vi vill gärna se "the Danish girl" har hört att den ska vara bra! :) Så det blir toppen. 
 
Annars så är allt bara bra :D Jag och Amanda kör på och har det bra trots våra förkylningar :p Idag har det ju även varit Alla hjärtans dag, något som jag och Amanda inte har märkt så mycket av då Jorge är i Spanien och jag är singel. Men vi har haft en bra dag ändå! haha :) Vädret får gärna vända dock, det är runt 2 grader och regn iprincip varje dag. Och med hål i skorna innebär det att jag är blöt om fötterna i princip 8h per dag, nästa års köp blir ett par gummistövlar! 
 
Jag skickar med en bild på fredags-lunchen. Efter de två föreläsningarna i fredags var vi så hungriga så vi höll på och tuppa av, och fredag var det också så då åkte vi (jag, Amanda, Georgia) in till vår favoritrestaurang och beställde in masssor av sushi och ett glas vin. Det var fredagslyx!
Som vanligt så tänker jag på er och saknar er också, jag hoppas att ni har det bra <3 <3 <3 Tänker på er.
 
 

2 kommentarer

Mamma

15 Feb 2016 11:14

Krya på dig! Skönt att du orkar vara i skolan ändå! Tycker ni har så bra strategier med att belöna er själva när ni har nått målen! Så bra tänkt!
Kram Mammi ❤️❤️❤️

Pappa

16 Feb 2016 18:34

Kombinationen yoga, plugg, tvätt, shopping, föreläsningar, bio, plugg och sushi är ju lysande!
Lägg ner förkylningen bara.
Kram DJ

Kommentera

Publiceras ej