Hej!
 
Nu var ännu en helg över. Shit det går så snabbt! Vet inte om jag gillar det. Men helgen har varit jättebra och har bara tagit det lugnt, pluggat och tränat. Igår pluggade vi hemma, men det gick inte så bra.. Inte jättedåligt men fick kanske till ca. 4h med effektivt plugg, men det är för lite för en lördag! Men det är okej, man får ha sånna dagar och det är helt okej. Och det fick oss också mer motiverade till att köra stenhårt idag!
Igår kväll gick var jag och Amanda ute och åt med några kompisar, perfekt lördagskväll! Vi var på ett italienskt ställe som heter Capo som faktiskt ligger på samma gata som vi bor på så dit kommer det nog bli en del besök... mums! Och de som jobbar där är faktiskt riktiga italienare. Plus att en huvudrätt kostar 5-6€. 
 
Amanda, Viola, Mirta, Kristina och Luise!
 
 
Men så idag åkte vi iväg till bibblan på förmiddan och körde supereffektivt till 18-snåret ungefär då vi åkte ooooooooch shoppade!! :D Vad det blev visar jag i dagarna ;) Det var skönt faktiskt att bara gå och strosa. Sen när vi kom hem åt vi och har pluggat lite till. Det blev också lite shopping i form av studier hehe. Det finns en "lärare" som nog är världsberömd omkring oss läkarstudenter i alla fall, Dr. Najeeb. Han har alla föreläsningar som man kan tänka sig och berättar allt på ett enkelt och långsamt sätt, och det sätter sig verkligen, man glömmer det aldrig. Han relaterar mycket till verkligheten vilket också gör det mycket mer intressant och blandar alla ämnen med anatomi, physiologi, histologi, patologi tillsammans så man får en helhet istället för separat. Vi ville ha prenumeration redan i år 2 men det kostar närmare 2000kr och då har det inte blivit av. Och några av hans filmer ligger på youtube så vi har försökt titta där eller få från andra studenter meeeeeen idag när vi kollade så var det erbjudande! Så 49 USD, och då klippte vi till! Haha superglada blev vi, och nu har vi för hela året så det kommer bli toooppen. Perfekt att varva med också, annars kan ju plugget bli lite enformigt ibland. Men då kan man ta en timme i sängen och kolla på en föreläsning om det är något man inte riktigt fattat. Så shopping shopping haha. 
 
Imorgon har vi tre föreläsningar.
1) Architectonics of the cerebral cortex. Structural model of the cerebral cortex (där cerebrum = hjärna).
2) Brain stroke. Tumours of the nervous system and coverings.
3) Pathogenic importance of reactive nitrogen and oxygen species.
 
 
Så man kan ju se här nu då att de tycker att vi ska kunna endel om hjärnan eftersom de börjar slänga på med patologi, alltså om saker inte är som de ska! Sen på tisdag så kommer vi ha ett prov på föreläsning nr. 2. Och muntliga litauiska provet ligger på torsdag. 
 
Dock har vi sovmorgon imorgon och det är skönt som vanligt ;D Börjar klockan 11.30. Sen ska jag se om det är något pass på gymmet på kvällen, då går jag nog på det också, vore skönt. Men har ställt klockan på 8.30 och ska förhoppningsvis pallra mig iväg till International office innan eftersom jag och Ban (Ban som är ordförande i MSF Kaunas) har fått pooooost. Mhm, antagligen från svenska ambassaden i Vilnius, spännande spännande. Vi är ditbjudna den 8e oktober på en liten grej (hihi hemlis än så länge!) där vi mer eller mindre representrar de svenska studenterna i Kaunas, vi är ju en hel del här nu. Så det blir på eftermiddagen efter att jag haft tentan! Sen om jag skulle hinna gå till medicinshoppen och köpa en ny vit rock hade varit jättebra, jag använder just nu min kompis Luise's för jag verkar på något sätt ha råkat slänga min.... Hände någongång under flytten. 
 
Ja men såhär ser min vecka ut än så länge! Helt okej tycker jag. På torsdag är den en vecka kvar till tenta.. Jag är supernervös men försöker bara köra på så mycket som det bara går. Men som ni märker så fortsätter de mata på oss nya föreläsningar hela tiden. Idag har det varit jättehärligt höstväder och det verkar som att det ska fortsätta så! Det är då man ändå tycker lite om hösten :) 
Ta hand om er därhemma, jag saknar er jättemycket. Många varma kramar från mig <3 <3 <3 Tänker på er.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej