Hej! 
Så i helgen var fina mamma och pappa här och vi hade det jättebra. De bodde på best western i gamla stan och det hotellet kan jag verkligen rekommendera! Det blev shopping, god mat och på söndagen åkte vi också ut till ett koncentrationsläger och det var jätteintressant. Ni är bäst mai och fai <3 

Nu ligger jag redan och ska snart sova. Taxin kommer och hämtar oss klockan 04! Haha så det blir en kort natt men sen kan man ju fortsätta sova i bilen. Det blev så att Amanda åkte till Sverige istället och stannar där tills tisdag. Men så först kommer taxin hit och sen åker vi och hämtar upp Awaz och jiyan på hostellet. Flyget går 06.40. I Budapest bor vi på hotel Danubius Flamenco och sen kommer vi tillbaka sent söndag kväll. 

Idag blev vi klara med diagnostik-delen i för den här modulen så imorgon går vi på andra och sista delen med kirurgi i ungefär 2 veckor. Men den första missar jag då, men hoppas det hår bra att ta igen. Beror mycket på vilken lärare/läkare vi får. Så idag hade vi prov på EKG och det gick bra! Hallelujah :D Tror jag och Amanda var de enda som fick ett plus i slutändan (sa ju att vi hade mördar-läraren), men så de andra får ta igen nästa vecka efter kiturgilektionerna. Men är säker på att det kommer gå bra för dem! <3 

Igår hade vi även litauiska prov som gick bra så jag tycker verkligen jag är värd en rolig och avkopplande helg på hotell :D nu måste jag packa! <3 <3 <3 tänker på er <3 varma kramar från mig till er <3 

Här kommer schemat för helgen i Budapest




5 kommentarer

Mamma

22 Oct 2015 23:41

Åh, ha det jättebra i Budapest och tack för en supertrevlig helg i Kaunas! Härligt att proven gick bra, ni verkar vara ett oslagbart team, du och Amanda! Ser fram emot lite mingelbilder från banketten 😊

Andrea

23 Oct 2015 00:06

ha det toppen på resan!! stor kram <3

Anonym

08 Nov 2015 21:44

Hej! Jag undrar hur du fick jobbet som undersköterska på CSK i Karlstad? Hade du kontakter eller kontaktade du dem?

Svar: Hej! Jag hade kontakter på så sätt att jag fick mejladress direkt till den personalansvariga på den avdelning jag ville jobba. Men ingen kontakt jag senare använde mig av utan berättade då bara lite om mig själv och mina mål och på den vägen är det :) lycka till!! :D
None None

Anonym

13 Nov 2015 16:58

Hej! Tack så hemskt mycket för svaren, jag har tänkt och plugga utomlands och jobba i Karlstad som du gjorde i somras, vad sa de om att du hade pluggat utomlands, såg de ner på dig eller något?

Jobbade du inom akuten eller? Har varit intresserad av de väldigt länge och undrar därför om du vet ifall det är möjligt att jobba på akuten?

Svar: Ingen fara! Jag tycker du ska börja med att plugga först innan du börjar tänka för mycket på framtida jobb, dessutom se hur det går. Innan jobb som undersköterska så behöver du ha läst minst 2 år :) jättebra att ha en plan och veta vad du vill, men börja i rätt ände och jag är säker på att det kommer bli super :D

Nej de såg inte alls ner på mig, tvärtom är det ganska många som blir impade av ens engagemang att söka sig utomlands och är mer intresserade så det ska man inte vara rädd för. Har man några sånna känslor så får man bara bevisa dom motsatsen tycker jag.

Lycka till med ansökandet, kram Sara
None None

Anonym

16 Nov 2015 00:09

Tack snälla för svaren!

Kommentera

Publiceras ej