Hej! :D
Ja förra veckan var ju minst sagt intensiv.. Men både litauiskaprovet och praktiska provet i diagnostik gick bra! Kändes så skönt, men helgen blev ju då proppad med plugg inför skriftliga kirurgin + diagnostiken som vi hade i måndags så helgen var riktigt seg faktiskt. Men vi överlevde den också! Plus att det är så grått och trist väder ute nu så det suger ju musten ur en lite. Vi har faktiskt fått 3 av 5 resultat från tentan, de sista två kommer imorgon och man måste alltså klara 4 av 5 för att bli godkänd så imorgon kan man förhoppningsvis släppa det helt! 
 
Så i tisdags var vi lediga och det var såååå skönt att bara slappa och sova! Gick till gymmet också men annars tog jag bara hand om mig själv <3 verkligen jätteskönt med en ledig dag. Så igår började vi nya modulen som är "Environmental medicine", men inte bara gjorde vi det utan det var också Amandas födelsedag :D :D :D Jordens bästa finaste :D :D Så lite sång blev det på morgonen iaf :D <3 hihi. Hoppas hon i alla fall fick en hyfffsad dag!
 
Så den nya modulen består av två delar och vi har tentan redan den 2a december så den är väldigt kort, och ska vara ganska lugn. Men vi har väldigt intensivt schema med många lektioner så det blir långa dagar. Första delen är "Social medicine", som är mycket statistik av befolkningen, sjukdomar, antal födelser, avlidna, orsaker och hur man sammanställer data osv. och 6 föreläsningar har de lyckats trycka in på de här 3 dagarna. Så på måndag har vi prov för den här delen och sen börjar nästa del på 3 dagar, tis-tors, och då är det "Environmental medicine". Både idag och igår har vi varit långa faktiskt, mest för att det är helt utan matpaus. Och jag har inte haft något hemma som jag har kunnat ha med mig så man har ju suttit som ett skelett på slutet haha. Vi börjar 8.30 och kör till 15, helt totalt nonstopp. Sen idag hade vi litauiskaprov 15.30 så vi kom inte hem förrens 16.30 men då fick vi köpa med oss en macka på vägen. Så när vi kom hem slängde vi oss bara i sängen! haha så skönt, jag somnade till och med utan att jag märkte det :p Sen lagade vi thaisoppa med kyckling som blev jättegod :D Också har vi städat och diskat och donat och det känns jätteskönt faktiskt, på banan igen efter jobbiga tenta-veckan! Imorgon kommer vi faktiskt hoppa första lektionen så vi börjar 10 istället. Bara för att det blir för jobbigt och man är helt slut när man kommer hem ju. Men ska bli så skönt med en sovmorgon :D Dessutom har jag lite press... haha. Jag sa ju att denna delen är 3 dagar och sen nästa del 3 dagar? Så hur kan då tentan vara den 2a december? ;) hihi. Jo vi är faktiskt lediga för självstudier 27e tom 1a december. Så jag ska vara klar med modulen till den 26e, nästa torsdag, och då har jag faktiskt bokat biljetter till Italien. Hihi :D Cagliari på Sardinien är det jag åker till. Anledningen är att en bra killkompis som jag hängde med mycket förra året och som går ett år över mig är där iår på utbytes-år och såklart har vi haft i planerna att jag skulle åka dit och hälsa på så nu sticker jag! Ska bli så kul och refreshing, vi längtar efter varandra! Just nu är det fortfarande varmt och skönt där och de badar om dagarna, men det är inget som jag vågar hoppas på tills att jag åker! Oavsett vad så kommer det bli jätteroligt :) Så jag åker på torsdag (26e) efter skolan från Vilnius och mellanlandar i Milano och sen åker jag hem morgonen tis den 1a samma rutt. Faktiskt åker Amanda till Valencia de här dagarna och så vi åker samma flyg både på ditvägen och tillbaka till Milano, hur perfekt?? hahaha lite galet faktiskt!
 
Nej men så nu ska vi bara se till att mer eller mindre vara klara innan vi åker så vi inte behöver plugga så mycket när vi är borta :D :D Men det fixar vi! :D Ska bli superkul. 
 
En liten update från mig!! <3 Och det bästa är att när vi kommer tillbaka så är det bara 2 veckor kvar till jullov! :D jeeey :D :D :D Saknar er <3 <3 <3 :D

2 kommentarer

Mamma

20 Nov 2015 20:20

Stort grattis! Hörde att du klarat tentan 👍 Låter spännande och urkul med Sardinien och vilken fantastisk timing med Milanoflighterna 😊
Saknar dig också jättemycket men snart får vi rå om dig i flera veckor ❤️

Pappa

20 Nov 2015 20:34

Supergrattis med tentan. För att skona pluggkompisarna se till att ta med dig att äta! Superkul med Sardinien, det får du rapportera om hur det är. Har inte varit där.
Kram

Kommentera

Publiceras ej