Hej!! 
Nu har jag varit lite inaktiv igen men jag har tagit bilder iaf! :D
Så nu börjar clinical competence leda lite mot sitt slut. Som jag tror jag nämt tidigare så är det en praktisk kurs bestående av diagnostik, kirurgi och omvårdnad. Omvårdnad är dock väldigt liten, 8 timmar. Vi har alltså varit varje dag på sjukhuset och det har varit jättekul faktiskt. Diagnostiken har vi gjort klart men det praktiska provet har vi på fredag. Lite klurigt faktiskt men hoppas det ska gå bra! Är då 26 olika syndrom som man kan få också ska man kunna diagnostisera de på en riktig patient. Man måste också bli godkänd på denna för att få skriva den skriftliga delen, annars får man göra i februari! Kirurgin har vi också gjort klart och där hade vi praktiska provet i torsdags, jag fick katetersättning och det gick super 👌 kände att jag hade kläm på det! Och i kirurgin hade vi en superbra kirurg, och han var jättesnäll, man kunde alltid fråga och han tyckte det var kul att visa! Han hade bara varit klar urulog i 4månader så vi var hans andra studentgrupp han haft, han fick en till och med att tycka att urulogi är kul! Haha ;p Så var väll ingen skräll heller att vi fick katetersättning som praktiskt haha, så urulogi, urulogi, urulogi har det varit. Andra grupper kan alltså ha haft kirurger av andra specialtiter, detta är inget man kan styra över. Men vi fick en jättefin relation iaf, och vi är en väldigt bra grupp faktiskt. Och han var nog den första som sa att han verkligen uppskattade oss och önskade oss all lycka och han var säker på att vi alla skulle bli jätteduktiga lärare. Han var lite blyg sådär och försiktig haha Och kämpade lite med engelskan, tårna fick heta fingrar och han fick heta hon och sådär 😛 Iaf så bakade vi en kladdkaka till sista lektionen som lite tack och avslutningsfika ☺️☺️ Det var mysigt! 

I fredags så var ceremonin för LUHS (universitetet) 25 år. Var en riktigt riktigt bra kväll! Där till och med professorerna hängde med till klubben och dansade loss på dansgolvet! Ah det var superkul. Trodde aldrig man skulle se Igor stå och skaka loss 😝 hihi 😀 Och Amalia från Study international som många av er svenskar söker genom när man kommer hit kom hit över helgen också! Så i fredags visade jag och Ban henne runt vid sjukhuset och bibblan och sådär :) Det blir ju också lättare för henne att hjälpa er sökande när hon har varit här själv :D också vet ni som är intresserade av att söka att ni alltid kan skriva till mig! Finns alltid här både innan ni kommer hit och när ni kommit hit också.

Så imorgon börjar omvårdnaden. Eller egentligen började den i fredags med föreläsning men imorgon börjar praktiska. Så då har vi praktiskt måndag och tisdag och på tisdag avslutas det med ett prov, också som man behöver vara godkänd på. Min grupp kommer vara på kardiologen! 

Imorgon har vi också ett ganska stort litauiska prov, på tisdag har vi ett till muntligt litauiska prov + omvårdnadsprovet då, på fredag praktiska i diagnostik och nästa måndag skriftliga sluttentan. Så nu är det bara att köra på den här veckan! Men nu vill jag visa några bilder också 😀😀😀 

Älskar er och saknar er ❤️😔 och grattis på farsdag bästa bästa pappa ❤️

I väntan på läkaren

Här är jaaaag 😁 men tyvärr har jag tappat bort min namntagg



Här övar vi lite ultraljud. Så svårt! Men man fick faktiskt lite mer förståelse. Carlos gör på Viola :D


Operation! Nuria (Tyskland), (galna) Antoine (Frankrike), jag, Georgia (Cypern)och Amanda (swe)! 


Tror att detta var innan urinblåsecancer operation! 




Hahaha Carlos fick byxoroblem

I väntan på operation.... Peaceout säger vi! 


Många kramar från mig ❤️❤️ saknar er och längtar till julen... ❤️❤️

2 kommentarer

Mamma

09 Nov 2015 09:42

Tack för ett intressant inlägg med roliga bilder! Alltid lika spännande att se om det kommit nåt nytt i bloggen! Älskar bilden på dig och Amanda -det finaste och bästa radarparet ❤️
Lycka Till med alla prov och tester, det är ett hårt schema. Håller tummarna för att det ska gå bra 👍

Kram Mammi

Pappa

10 Nov 2015 17:01

Otroligt roligt att läsa dina inlägg. Är mycket, mycket glad över att du tycker att du tycker att det (mesta) är intressant i studierna. Lycka till med alla prov! Tack för hälsningen.
Hälsningar från Stuttgart, imorgon Madrid.
Pappa

Kommentera

Publiceras ej