Hej! 
Här hade vi ju helt missat att det var valborg igår! :p Haha Igår upptäckte vi på schemat att vi var lediga idag så det var ju en kul överraskning, men hade också varit skönt att veta i början på veckan också.... haha hade gjort veckan lite enklare! :p 
 
Men en hel extra pluggdag :) Dock har jag inte fått jätte jätte mycket gjort... men helt okej mycket! Tog sovmorgon och sen var jag och amanda så himla sugna på att gå till akro lite och kolla i affärerna hihi så då gjorde vi det åså.. men en 6h plugg blev det nog iaf! 
 
Så imorgon ska vi åka till bibblan och köra stenhårt och ta igen lite för den här dagen kanske (a) :p På måndag är det ju en vecka kvar till sluttenta! 
 
Nu ska jag försöka sova faktiskt så jag kommer upp lite tidigare imorgon, hör att det spelas ABBA någonstans men kan inte bestämma mig om det är på gatan eller grannarna. Det är inte bara en låt alltså utan de har nog spelat det i nästa en timme nu! Haha men det blir väll skönt att sova till... :P :) 
 
Saknar er och tänker på er <3 <3 Ska bli så skönt att komma hem till er i sommar <3
 
Två bilder från senaste dagarna:
 
 
 
 

4 kommentarer

Mamma

02 May 2015 14:51

Vi tänker på dig också, skönt att höra att allt flyter på! Ska bli så kul att få "rå om dig" hela sommaren ❤️❤️❤️

Elina

10 May 2015 22:43

Hejsan! Jag har en fråga angående antagningsprovet. Får man ta hjälp av det periodiska systemet. Eller ska man kunna den utantill? Tacksam för svar! =)

Svar: Hej! Nej det periodiska systemet får du inte ha med dig men behöver inte kunna heller! Inte mer än så som du kunde det under gymnasiet, hela provet är på gymnasienivå. Lycka till! :)
None None

Anonym

26 May 2015 21:49

Hej Sara! Fick precis reda på att jag blivit antagen till hösten. Undrar om du har lite tips på lite allt möjligt man borde tänka på (packning osv). Har ställt upp mig på bostadskö men indrar om dina erfarenheter kring det, hur var det? Har du eventuellt tips på hostel man kan bo på som du själv bott på? Köpte du läroböcker innan, exempelvis Sobotta?

Sedan en fråga gällande skolan och proven. Brukar ni få ut en lista på vad som borde kunnas och vad som krävs - får ni t ex instuderingsfrågor? Och frågorna på provet i sig, är de krångliga? :)

Svar: Hej! :) Åh vad roligt, grattis! Jättebra att du har sagt att du vill ha ett rum på hostellet, alltså studentboendet (studentboendet heter Hostellet är, lite knäppt!) Då kommer du få ett rum där :) Jag bodde där första året fram till februari ungefär och det är jättebra att börja med att bo där faktiskt. Det rekommenderar jag alla som kommer! Och speciellt bland svenskar så brukar mer eller mindre alla att bo där som kommer i första året. Jag köpte inga böcker i Sverige, utan köpte Sobottan i universitetets bokshop. Jaa det får vi alltid, och tentorna bygger på materialet som presenterats på föreläsningarna, och så kan vi själva komplettera med böcker om det var något vi inte förstod etc. På om tentorna är krångliga så ja såklart det är tuffa tentor, det är trots allt läkarprogrammet så man bör vara förberedd på att det är tufft. Hoppas det hjälpte lite! Feel free att adda mig på Facebook också, och hör av dig om fler frågor dyker upp :) https://www.facebook.com/sara.bergstrom.10
None None

Anonym

26 May 2015 22:49

Menar att jag ställt upp mig för att få ett rum i studentkorridoren så klart :)

Kommentera

Publiceras ej