Hej hopp vilken vecka! :) 
Som vanligt har vi kört på med plugget och ja, det är väll mest det haha :D plus tränat också :D Så ja ändå en bra vecka :) Men dock har det snöat här och varit riktigt grått och slaskigt.. Och än ser vi väll ingen vändning på det men våren borde ju komma hit också snart!! Plus att idag är det bara 20 dagar kvar tills Moa, Linnea och Josse kommer!  Och tills dess så får ju våren väldigt gärna ha kommit :) 
 
Annars så är det bra! Lite tuff avslutning på veckan men det är bara att ta nya tag. Dagen började med praktisk physiologi som gick bra, nästa praktiska var i patologisk anatomi och då hade vi på morgonen fått reda på att de skulle lägga in ett test på oss så vi hetsade oss igenom föreläsningsmaterialet för att kunna klara det där jäkla testet (som är väldigt svåra. Det var ju det testet som jag kuggade sist!). Och på labben fick man ju höra både det ena och det andra. Jag var bland annat stupid och kunde ingenting om njurarnas morfologi och han kunde inte heller förstå hur jag kunde klara Homeostasis modulen för det kunde jag ingenting om, Amanda fick höra att hon var lat, en annan fick frågan varför han ens var här och att hela han var absurd (eller absurdus som han uttrycker sig då han helst håller sig till latin). Ehhh ah, kul att höra att man är lat när det enda man gör är att plugga, äta, plugga. Men ah, det är bara så de är på det departementet, har alltid varit och kommer alltid vara! Men visst klarade vi testet och fick gå hem efter mycket om och men! 
 
Men sen gräver vi inte ner oss i det som han säger men jag tycker det är onödigt! Så efter labben som slutade klockan ett så hoppade vi på bussen hem, käkade och sen stensomnade jag haha :D Men klockan 17 gick vi på ett pass på gymmet, Body pump, och det var jätteskönt! :) 
Så nu är jag ganska nyss hemkommen igen, vi gick och handlade och lite så efter gymmet, så har precis ätit och nu ska jag duscha och sen blir det en lugn kväll :) För imorgon blir det en heldag på biblioteket :) 
 
Studieplanen imorgon är att göra klart sista föreläsningen i diagnostik och sen helst iaf gå igenom en föreläsning till (Biokemi). Just nu ligger jag till så att jag har hunnit gå igenom 8 av 13 föreläsningar som vi har haft, och totalt kommer vi ha 18 föreläsningar som grundmaterial. Så ah, det är till att jobba på! 2 veckor kvar till exam! 
 
 
Har allt sett att våren har kommit till er era lyllosar! Njut av den och Mai och Fai får njuta av sälen :D Nu ska jag hoppa in i duschen, saknar och tänker på er <3 <3 <3 <3

1 kommentarer

Pappa

08 Mar 2015 20:11

Stupidus? Det var väldigt vad de gnäller. Men jag utgår från att du inte bryr dig. Bra kämpat och grattis till testresultat. Har du användning för stetoskopet? Håll ut du, våren kommer till dig också liksom lite ledigt!
DJ

Kommentera

Publiceras ej