Hej!
Nu ligger jag i sängen och ska sooova :D Ska bli så skönt! 
 
Hade klockan på 8 för att jag skulle plugga till ett prov så när jag kom dit 10.30 hade läraren flyttat det till måndag -.- lite drygt! haha men så vi fick ha vanlig lektion. Sen fick det bli att skippa lunchen och plugga till nästa prov istället, men som vi hade iaf och det gick bra! Efter skolan stannade jag på bibblan, men ja... jag var inte alls effektiv så imorgon blir det nya tag! 
 
Egentligen - jättekul att det blivit så varmt och att sommaren har kommit MEN tråkigt att vi inte haft något varmvatten på två dagar! Så typpi här... Av någon anledning så stänger de av varmvattnet 1 vecka om året. eeeehh? Ah jag vet inte. Så det fick vi reda på idag då när jag skrev till vår landlord och frågade varför vi faktiskt inte hade något varmvatten så ah nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. 
 
Så också the big news! haha. Att vi ska flytta! Vi har inte råd att bo kvar och det är kort och gott hela anledningen. Så vi har hittat en ny lägenhet, en 3a också, som ligger en busshållsplats från laisves busshållsplats och knappt 10 min gång till Laisves. Hyran på den lgh vi bor i nu är 500€ och den vi ska flytta till är 285€ så ah... ni förstår ju lite ändå! Men så det är en trea i alla fall, en källarlägenhet (antagligen därför som den är så billig), två sovrum, och sen det bästa är ändå köket. Vi är ju så trötta på vårat kök här. Vi har ju en sån där mini-kyl så vi kan aldrig storhandla eller köpa flera olika drycker eller så och det går en på nerverna faktiskt! Det finns ingen ugn och det blir man också less på att bara steka och inga arbetsytor för att hacka eller så heller. Jag tror den nya lgh är på 60kvm också, denna är på 70 tror jag. Sen värmen är gas istället för central vilket gör att värmeräkningen kommer bli mer än 1000kr billigare/månad de dyraste månaderna, vilket gör en hel del.. 
Så jag är lika ledsen som er över att vi behöver flytta men ni hör ju lite... En sak till också! Är att det ligger en jättestor matbutik bara 5 min ifrån lägenheten, något vi verkligen har saknat. Vi springer hela tiden och handlar på småbutikerna och det blir bara dyrare + sämre varor.! Så den 15 juni ska vi flytta in där och denna har vi till sista juni. 
 
Det var allt för mig för ikväll! Godnatt <3 <3 tänker på er <3 <3 SNART :D <3
 
Physiologi labb haha...
 

2 kommentarer

Mamma

05 Jun 2015 14:44

Skulle ljuga om jag inte är jätteledsen för flytten 😔 Inte bara för läget men också för att det har känts tryggt, säkert och jättefint! Hur är ljusinsläppet i den nya lyan? Den ligger väl inte på nån bakgata? Vad är det för standard i badrummet?
Neeeej, jag gillar inte det här!
Kram Mamsen

Pappa

06 Jun 2015 09:13

Nu har jag varit utan platta i 14 dagar så nu får jag skriva på denna platta. Väldigt synd att ni ska flytta men det var väl inte något som kunde förändras antar jag. Nu gäller det att göra det bästa av situationen, behöver du hjälp med flytten?
Du är duktig med att hålla i studierna. Kul med fotbollen!
Kramar
DJ

Kommentera

Publiceras ej