Hej!
Idag snurrade vi alltså in på tentavecka... STRESS! Ja idag slog stressen faktiskt till... 
 
Först var det tutorial för att presentera sista patientfallet! Och sen Psykologi seminarium där jag hade en presentation, skönt att ha den avbockad! Men slutade inte förrens 18.45 och då var man ju svinhungrig osv.. Men sen har jag suttit i ett par timmar här ikväll nu med Homeostasis plugget så det är väll bra ändå... 
 
Men nu glömde jag att berätta vad dagen började med! Den började med att jag fick reda på att jag blev godkänd på Path-anatomi testet. Puuuuhh. Men jag pluggade väldigt väldigt mycket så jag var värd det! Varje kväll innan jag somnade läste jag igenom mina anteckningar om och om igen.. Så det kändes såklart jätteskönt men det var många som inte klarade det (det är inte lätt) av mina kompisar så på något sätt kändes det inte som en vinst ändå... och det var många deppiga miner i skolan idag, känner så mycket med dem. Men imorgon ska de få göra om det och då håller jag tummarna så jag spricker för dem! 
 
Imorgon har jag ingen skola :D :D :D Har en Litauiska-presentation eftersläpande som jag ska försöka få åka iväg och få fixad imorgon, hoppas det går. Har förberett och lärt mig den så jag närsom kan få komma och göra den bara! Fick också reda på idag att de verkligen ska försöka att ge oss resultaten senast tisdag nästa vecka, vilket ju är jättebra. Är det så då att jag skulle ha klarat tentan så åker jag till Sverige onsdag-måndag! Hoppas hoppas!! Men just nu känner jag mig stressad alltså... Men imorgon ska jag ge 150% och se till att sätta det sista liksom! 
 
Okej nu ska jag kojjsa. Hoppas ni där hemma mår bra <3 <3 <3 Tänker på er <3 <3 <3
 
Många kramar från mej 
 

3 kommentarer

Mamma

20 Jan 2015 17:43

Vi tänker minsann på Dig också och ler tummarna för att alla presentationer, förhör och tentor ska gå vägen! Du är superduktig och verkar ha kommit på ett bra sätt att plugga på😊
Är sjukt imponerad!
Hoppas, hoppas få se dig hemma till veckan ❤️❤️❤️
Kram Mamsen

Anonym

21 Jan 2015 13:48

Hej! Fick nyss reda på att jag fått en plats till att göra intagningsprovet i maj. Har du några tips? Har fått en lista på vad man ska kunna, men tänkte fråga dig hur "djupa" är frågorna? Är dom för avancerade? Vad tyckte du om det över lag? Och, hur tackla du din stress?

Lycka till med studierna, kram :)

Svar: Nu har jag svarat dig på bloggen! :)
None None

Anonym

22 Jan 2015 10:48

Förresten, innebär det också att om man klarar provet så blir man garanterat antagen till skolan? Eller väljer skolan ut bland de som klarat sig?

Kommentera

Publiceras ej