Hej!! Det har verkligen gått en hel vecka sen jag kom tillbaka.. och det har gått fort!! 
 
I början av veckan var det faktiskt lite tungt.. detta var nog den jobbigaste gången att åka tillbaka. Och så kändes det de första dagarna, nog också för att den här modulen är väldigt tuff. Men senare på veckan började jag strukturera upp plugget mer och kom in i det igen så i slutet på veckan kände jag mig egentligen helt med på banan! Vilket var skönt ibland blir det sådär, det viktiga är bara att man tar tag i det så snabbt man kan så man är med i matchen igen! :) 
 
Varje dag denna (eller förra veckan då) spenderades på bibblan och jag & Amanda körde gärnet. Även i lördags hade de lagt in lektioner för oss 9.30-13. Varav en lektion var litauiska prov muntligt, varken jag eller Amanda var jättenöjda med vår förra litauiska-insats så vi bestämde för att lägga ner oss den här gången (också för att höja självförtoendet lite haha) och visst satte vi en tia så det var väldigt skönt att få utdelning då också! Så då blev vi glada :D hahaha
Resten av lördagen jobbade vi på ett grupparbete i psykologin hela dagen, men blev inte klara med det så har en del kvar där, men det är till den 19e i alla fall. Lördagkvällen spenderade jag med att fixa till mitt CV samt personliga brev, vilket tog oväntat lång tid (varför gör sånt alltid det??? haha) eftersom att sjukhuset i Karlstad ville ha det :D :D :D :D Jag hade ju då mejlat dem och frågat ang möjlighet att få sommarjobba på akuten i sommar och svaret var betydligt mer positivt än väntat tom, så kul! :D Så nu har jag skickat in det, men samtidigt var jag också tvungen att kläcka vilket kort sommarlov jag har, och inte många dagars möjlighet för inskolning heller....  Vilket ju såklart inte kändes så kul att behöva säga.... Jag vill ju det här!!! Nu kan jag bara hoppas hoppas att det på något sätt går vägen ändå..... 
 
Idag har jag haft två seminarium, det första i radiologi och det andra i environmental. Vilket är typ arbetsrelaterade skador och sädar, typ cadmium förgiftning och sånt. Sen var jag på bibblan och sen har jag pluggat hemma nu under kvällen :) 
 
 
Veckans planer
Denna vecka har vi ingen litauiska :D :D :D haha uuuuberglad! Men på onsdag har jag en presentation i biokemi, på torsdag presentation av patientfall på kirurgin, på fredag en presentation i farmakologi samt ett test i pathologisk anatomi. Så det är en rätt tuff vecka som väntar... och många powerpoints att göra ;) haha
Så imorgon har jag bara ett seminarium, och det är i radiologi, så sen vill vi (jag och mandis haha) gå till bibblan ett par timmar och sen tror jag jag åker hem och kör på ett par timmar.. :) 
 
Så så ser det ut just nu! Därför jag inte har hunnit med att blogga så mycket.. hoppas ni förstår. Och många av presentationerna är grupparbeten dessutom och då är det svårt att få styra tiderna själv och sådär... 
 
 
De frågorna jag har fått in svarar jag på i nästa blogginlägg!! :D 
Måna kramar till er därhemma <3 <3 <3 <3
 
Bild från vietnam :D
 

3 kommentarer

Andrea

13 Jan 2015 17:36

Kör hårt ticktack!!

Mamma

14 Jan 2015 05:29

Vietnam ja, det var tider det.....! Annat är det nu! Låter iaf som att du har koll på läget, lycka till med alla presentationer och tester!
Kram ❤️❤️❤️

Pappa

15 Jan 2015 21:38

Bra jobbat!

Kommentera

Publiceras ej