Hej!!
Förlåt för dålig update! Nu är jag ju iallafall tillbaka efter en skön ledig retake-vecka! Både min homeostasis tenta och psykologi tenta gick jättebra och det var ju bara så himla skönt... 
Fick en jättehärlig dag i stockholm på söndagen innan jag kom tillbaka hit där linnea, josefin och felle kom och mötte mig på station! Sen åkte vi och lämnade min väska innan vi gick och åt jättegott på vapiano :D Sen sov jag ju hos linnea på kvällen :D 
Jag var väldigt trött på resan tillbaka men på något sätt gick den ändå väldigt smidigt! Förutom att planet var dryga timmen försenat då men annars tajmade allt väldigt bra :)
 
Den här veckan har vi börjat nästa modul, Metabolism! Metabolism modulen handlar alltså om levern + hela mat-systemet (jag vill säga digestive-system men hittar inte rätta svenska översättningen just nu ;)). Men denna modul ska vara relativt rättvis, inget jag har märkt än att den skulle vara något lättare men ;D ;D haha. Sen tentar vi av den den 23 mars :) Till måndag ska vi göra två presentationer i anatomi och för att ni ska veta lite vad vi pysslar med så skriver jag med rubrikerna här :D 
1. Condition of digesting food components in the individual parts of the digestive canal
2. Structural and functional description of the borderline (pasieninio) digesting process in the small intestine
 
I onsdags hade vi också litauiska prov som är svårt att veta hur det gick... :/ Men hoppas jag kommer över 5an! Det är det att man också får minus för varje fel man gör så det gör det väldigt svårt att veta hur det gick.. hoppas hoppas! I litauiskan så bryr jag mig ju verkligen inte om betyget utan det är bara så skönt att klara det just så man slipper göra om det...
 
Denna vecka har vi också kommit igång med gymmandet! Känns super :D Så vi ska dit imorgon också och då har vi varit där 4 dagar denna vecka och det är lite vårat mål.. 4 dagar i veckan borde vi klara! 
Igår blev det lite fest så idag har vi legat som två maskar i sängen... haha :D En riktig slappardag! Men imorgon blir det iaf gymmet och sen ska jag försöka få lite plugg gjort, och i alla fall försöka gå igenom en av de två föreläsningarna vi hade den här veckan... :) 
 
Nu ska jag kolla på en film innan jag somnar :D Igår kollade jag på den nya beck-filmen rum 302 och den var jättebra! :) Så ikväll tänkte jag börja kolla på nästa i alla fall :D
 
Här är en bild på mig på sj! ;D
 

2 kommentarer

Pappa

09 Feb 2015 18:50

Från 0 till 4 gånger i veckan på gymmet, det var en ökning det! Kanske räcker med 3?

Mormor

12 Feb 2015 16:02

Hej Sara!
Jag ser att du funnit dej tillrätta igen, bland kamrater och studier .
Lycka Till med pluggandet.jag hejar på dej!, kram mormor :-)

Kommentera

Publiceras ej