Hej igen :D 
 
Vilkeeen dag! Och det värsta är att imorgon inte blir bättre 
Idag hade jag klockan på åtta för att hinna köra några timmars litauiska-plugg innan litauiska prov. Efter provet åkte vi direkt till bibblan och slängde i oss lite mat innan vi var tvugna att börja plugga patologisk-anatomi inför test som vi hade på eftermiddagen och sen slutade vi 18.15. 
 
Då gick jag förbi ett cafe på hemvägen och köpte en stooooor islatte och en cheescake som uppladdning inför mer plugg när jag skulle komma hem, jag unnade mig lite där haha :D Så var väll hemma vid sju och började plugga vid åtta. Imorgon har jag tutorial (alltså presentation av patientfall), retake av praktisk auskultation av hjärtat (som avslutas med test pga att det är retake), och sist litauiska presentation. Men har inte hunnit klart med allt så får ställa klockan tidigt imorgon igen och gå upp och läsa på lite innan också :) 
 
En scrub är sjukhuskläder kan man säga! Alltså det jag hade på mig på bilden... haha ett mörkblått körde jag på :D Men dessa behöver vi bara ha när vi har kirurgi eller på praktik. Läkare på avdelningar kör på rock och sen sina vanliga kläder under, så det gör vi med :) 
Ahh något hål på trumhhinnan hoppas jag att jag slipper... Och vad konstigt DJ du brukar väll inte ha öronproblem?? Tror att mamma smittar jag... haha :D 
 
Idag var första vårdagen tyckte jag!
 

1 kommentarer

Mamma

24 Apr 2015 22:24

Oj,oj detta låter tufft! Har förstått så här i efterhand att du varit dunderförkyld också och fått var under två tänder. Hoppas det hjälper med antibiotikat och att det inte gör alltför ont! Tänker på dig - det är mycket nu.... Styrkekramar från Mamsen

Kommentera

Publiceras ej