Heeej!
Ååååhhh så skönt att ha lagt sig till rätta i sängen. Idag åkte vi tidigt till biblioteket för att plugga, åt lunch där, åkte för att ha muntligt litauiska prov (som gick bra!!), åkte och fixade lite böcker på ett annat ställe och sen tillbaka till bibblan. Där stannade vi till sex ungefär innan vi åkte och handlade för att sedan laga mat. Så en ganska lång men bra dag ändå! Har alltså varit lediga förutom för litauiskan.. :) 
 
Gårdagen spenderades också hela den på biblioteket och tror jag nästan kom upp i ett tolvtimmars pass av plugg! hehe :)))) Och nu då så har jag ju fått lite klagomål för att jag inte verkar ha stenkoll när man pratar med mig. Men detta är inte sant, jag har stenkoll 2.0. Har bara lite svårt att efterförklara och översätta till svenska i huvudet etc.... Sen när det jag har pluggat på ser ut något som såhär:
 
 
Det var bland annat denna som vi fixade idag, ett papper fullproppat med olika kemiska reaktioner och med enzymer m.m... MEN detta är reaktioner som vi inte behöver kunna utantill utan får ha med på vår sluttenta. Rubriken på det är "Metabolic pathways". 
 
Jag förstår att ni undrar vad det är vi sitter och pluggar på hela dagarna och jag vill ju förklara så jag har tänkt att lägga upp veckans planering här! Smart va :D Och försöka göra det de flesta veckorna. Wiiie. Men kommer då skriva på engelska för det blir lite jobbigt att översätta till svenska. 
 
 
SCHEMA
Tisdag: Föreläsning: Regulation of enzyme activity. Isoenzymes
            Laboratory work: Precipitation of proteins (by heating, by organic and inorganic acids, by ethanol, by salts      of heavy metals, by reagents of alkaloids)
 

Onsdag: Föreläsning: Vitamins: biochemical functions and deficiency of diseases
              Laboratory work: Specificity and thermolability of enzymes
 

Torsdag: Föreläsning: Metabolism of nucleotides and its disorders. Gout. Orotic aciduria.
              Laboratory work: Effect of pH on enzyme activity
 
Fredag: Föreläsning: Principles of metabolism in the human body. Degradation of carbohydrates in a cell under aerobic and anaerobic conditions
             Laboratory work: Digestion of carbohydrates. Determination of activity of salivary alfa-amylase activity
 

Sååå ja sådär ser denna veckan ut! Så då när helgen kommer så har man en hel del att kolla igenom... Men det är ganska intressanta grejjer, men väldigt mycket som vanligt. Så nu vet ni vad det är vi håller på att läsa just nu! På fredag har vi också den skriftliga delen av litauiska provet så kommer behöva plugga lite inför det också. 
 
Det var allt för mig. Mamma och pappa får ha det så grymt i Dubai!! Och mormor jag ringer dig på skype i veckan! Många många kramar från mig <3 <3 <3

2 kommentarer

Pappa

22 Sep 2014 22:33

Det pappret går inte av för hackor!
Ha det bra!
DJ

Mamma

24 Sep 2014 19:26

Oj, vilken mastig vecka! Det är inga lätta grejer ni håller på med nu. Förstår att det blir mycket plugga av skönt att se att du gör annat också!
Ha det bäst! Kram Mamma

Kommentera

Publiceras ej