Alltså läste ni det!? SISTA KURSEN INNAN SOMMARLOV!!
 
Sluttentan i genetik tror jag gick bra, kände att jag i alla fall visste något om alla frågor. Jag och Amanda hade pluggat bra tillsammans också dagarna innan. Jag får hämta resultatet i början av nästa vecka! 
 
Vanligtvis är vi lediga dagen efter en sluttenta innan nästa kurs börjar men så var det inte nu utan det var kursstart 8.00 med histologin och embryologi. Histologi är som anatomi på molekylnivå, typ. Mycket mikroskoparbete alltså, 2 timmar om dagen. Och den här kursen vet vi kommer vara riktigt tuff, tuffaste efter anatomin så nu ska vi verkligen köra gärnet så vi inte får någon anledning att vara kvar på retake-veckan i slutet på juni. I histologin har vi också muntliga prov tillsammans med de skriftliga, vilket jag tycker lite sååådääär om. Tycker bara det är så himla nervöst med muntligt.. 
 
Histologin läser vi i den nya pharmacy byggnaden som ligger ute vid sjukhuset och bredvid biblioteket, som är grym! Så himla fin med toppenutrusting och suuuupermikroskop jämfört med de under parasitologin/cytologin. Och för oss, värsta lyxföreläsningssalen. Vi som är vana med smala träbänkar med 90 graders ryggstöd under två timmar, så verkligen lyx! Perfekt också att det ligger bredvid biblioteket under håltimmar osv så är det bara att kila över då, vilkeeeet kommer vara nödvändigt verkligen ;D 
 
Nu kommer vi ha det mycket med språken här i slutet också. Har ett litauiska prov (muntligt+skriftligt) och sen slutprov på hela litauiska kursen (muntligt+skriftligt) och samma i latinen, ett prov till och sen final. Och språken ska vi vara klara med till 11 juni tror jag det är. 
 
Igår fyllde en spansk kompis, Mirta, år. Så jag ligger faktiskt fortfarande i sängen hehe (jaaa klockan är tvååå), men har inte haft tid att sova ut sen tentan i onsdags riktigt, imorgon ska jag inte vara lika seg. Klockan fem ska vi ett gäng från klassen gå på basketfinalen! Basket är ju litauens hjärta typ, det är jättestort här och Zalgiris (kaunas) är ett av de bästa lagen så då måste vi ju gå och heja! Ska se till att ta bilder :D Vi ska mötas innan på en utomhusbar också så kommer bli kul :D 
 
 
Så det var väll allt för mig just nu, och jaa pappa det var nog garanterat mig de ropade efter i högtalarna på arlanda! Haha
Saknar er därhemma mycket nu när det närmar sig sommaren och ska ge gääääärnet nu sista kurssen och sen kommer jag :D :D :D 
 
Många varma kramar till er <3 <3 <3

1 kommentarer

Mamma

31 May 2014 22:02

Kan bara önska ett stort Lycka Till och hoppas du klarar alla muntliga och skriftliga prov. Vill gärna ha hem dig så fort det bara går <3 <3 <3

Kommentera

Publiceras ej