Godkväll! :) 
Nu ligger jag trött i sängen och ska snart sova, ska försöka sova tidigt tror jag. Idag hade jag ju det där omprovet i patologisk anatomi, jag hoppas det gick bra.. Lämnade också in en kortare uppsats som jag hade skrivit eftersom jag missat en lektion så hoppas den går igenom också. Resultaten borde komma på tisdag kanske, på måndag om jag har tur! Nu håller jag bara tummarna
Provet var klockan 10.30 och direkt efter det så åkte jag till stora postkontoret och hämtade ut en paket som jag beställt :D :D Det var min belöning efter prov! Jag hade beställt ett par skor som jag tror blir toppen nu till våren! :D Jag visar dem på bild nedan, hade också beställt en bikini (jag är sugen på sommar :P :P), ett linne och en ryggsäck i läderimmitation - är supernöjd med grejjerna :D Mötte upp Amanda på postkontoret, så gick vi och käkade lunch, vi gick till ett tex-mex ställe som vi inte har varit på på länge och det var supergott! Sen behövde vi gå och skriva ut lite grejjer till plugget och efter det åkte vi hem. Då satte vi igång med plugget ganska direkt. Nu är det ju bara 1,5 vecka till tenta och då pluggar vi ganska mycket tillsammans. Det är bra för den ena har alltid snappat upp något som den andra missat eller man har förstått saker på olika sätt eller så! Så då körde vi på ett par timmar, sen kände vi at vi behövde en promenad och då gick vi faktiskt till mataffären Prisma som har lite skandinavisk känsla! Är ungefär som ICA Maxi. Och Prisma är absoluta favorit-mataffären här, men trots det är vi inte där så ofta för den ligger lite längre bort. Men nu har de hastigt och lustigt lagt ner den närmsta lite större mataffären för oss så nu kommer vi nog gå dit oftare, vilket är najs! Men dock är de lite dyrare. Men jag hittade till och med farfars köttbullar!! Jag älskar köttbullar och det finns inte här annars, blev så glad :D Och frysta bär, fullkornspasta, kvarg, såser m.m. till och med fryst rotfruktsgratäng går att köpa, det är ju så gött! Ah det bästa är nog alla deras frysvaror. 
Men så nu har vi alltså kört ett par timmar till och nu ska jag snart sova som sagt.. Imorgon går vi nog upp i ganska bra tid och sätter igång igen. Sen har vi planerat gymmet också, så imorgon blir det nog plugg, gym och kanske lite matlagning nu då med den nya maten! 
 
Sen nästa vecka så har vi bara skola måndag och tisdag, sen tror jag att onsdag är röd dag??? Också har vi självstudiedagar torsdag och fredag, och sen är tentan på måndag. Så totalt har vi alltså 5 självstudiedagar, och det känns faktiskt jätteskönt!! Nu ska vi bara ge gärnet de här sista dagarna och bara lära oss så mycket så mycket som möjligt. 
 
Lite bilder från dagen! :p Och en bild från labben igår
 
"Kallen" hahaha :D
 
Till och med Marabou har de!! Och det var ju lördag.... 
 
Mina nya sneakers :D Nu ska jag flyyga fram
 
Igår på mikrobiologilabb, testar olika antibiotika på bakterier! 
 
 
Många varma varma kramar från mig <3 Saknar er.... <3 <3 <3
 

2 kommentarer

Mamma

06 Mar 2016 09:10

Hej Sara Sofia! Annorlunda att se alla namn på namnbrickan! Tur att du bara har två förnamn....
Lycka Till med plugget inför tentan, förstår att det är mycket att ta in men ni är ju bra på att ge järnet när det gäller, så, håller tummarna för att det går bra!
Vi ses snart! Längtar ❤️

Andrea

06 Mar 2016 20:13

Snygga nike!!! Ser fram emot att se dig <3

Kommentera

Publiceras ej