Hej!! Nu ska jag alldeles strax somna, men jag känner mig inte trött så typiskt.
Idag har verkligen varit en riktig slappar-dag. Nästan lite väl mycket. Det har verkligen varit en sån där mörk regnig dag hela dagen, hösten verkar ha kommit!
Så jag tog en sovmorgon och sen åt jag en jättegod frukost också kollade jag lite slutet på en film som jag började kolla på igår, den hette "Boychoir", den var bra! :) Sen stack jag iväg till gymmet och körde ett riktigt svettigt pass.

Efter det mötte jag upp Georgia i köpcentret Akropolis för lunch, det finns ett jättegott ställe som är ett av mina favoriter där de har nyttiga rätter och ekologisk mat, supergott. Tog en soppa och en sallad faktiskt för var riktigt hungrig efter träningen. Sen var tanken att jag skulle sätta mig och plugga lite på ett café men jag var så trött alltså, och sen så sitter jag ju inte i sjön med plugget (än så länge :p) haha i alla fall. Så då gick jag hem faktiskt och självklart blev det att jag slumrade till lite, och inte så lite kanske. Vaknade 2h senare! Jag skyller på vädret... Hahaha. När jag vaknade gick jag och Georgia till mataffären och köpte lite för att laga till middag så det var bra att man kom ut lite igen iaf! Men jag var ganska mätt då från lunchen ändå faktiskt, men man behöver ju alltid lite i magen ändå.

Imorgon är jag ledig hehe. Känner verkligen inte att jag behöver vara det egentligen men men, man ska väll passa på att njuta! Hoppas på lite bättre väder. Jag har iaf ställt klockan i tid så jag kan valna skönt och sen ska jag gå iväg till posten för att se om de har kartonger (typ som flyttkartonger) eftersom att jag har en massa saker här hos Georgia som jag måste få undan innan jag drar till Italien. Det mesta som ska skickas till Sverige också blir det lite till Italien. Hoppas de har några i hyfsad storlek, för efter en del flyttar här i Kaunas har man fått inse att de inte säljer några flyttkartonger utan isåfall måste jag åka till Ikea i Vilnius :(. Typiskt att posten har varit stängd under helgen också, för egentligen hade jag ju tänkt att jag skulle ha pysslat med detta under helgen, hade ju varit perfekt!
Sen ska jag träffa en kompis för lunch, också ska jag försöka komma igång med plugget lite faktiskt. Ska höra med dem i året över mig om de har några tips för jag känner mig lite vilsen. Första provet, så kallat colloquium (eller deltest), har vi på måndag den 12/9 i occipational medicine som då är en del av Public health-modulen. Occupational medicine är alltså typ arbetsplats risker, skador och sjukdomar. Tex hörselskador, vibration, målare, utslitningsskador, också psykosociala effekter etc. Och ersättningar, hur kan man förebygga osv.
Och om det faller sig så så kanske det blir gymmet imorgon också, men jag tar det som det kommer!

Nu kom jag på att jag inte har förberett chia-puddingen som jag ska ha till frukost imorgon så jag ska nog gå upp och göra det här innan jag somnar! Skickar med några bilder som Georgia tog när hon knyckte min mobil.

Många kramar till er!!! <3 <3 <3

2 kommentarer

Mamma

05 Sep 2016 22:54

Fina, fina Sara ❤️

Pappa

07 Sep 2016 04:11

Fin som vanligt. Skönt att du inte behöver råplugga direkt men samtidigt bra om du kan ta reda på hur pluggandet bäst kan läggas upp.
Kramar

Kommentera

Publiceras ej