Hej!! 
Så dålig på uppdatering just nu men står i så det ryker.. I helgen har vi (jag och Amanda förstås) pluggat och gymmat, och lagat mat! Vi har kommit in i ett nytt plugg-mode där vi pluggar på Kafe nu oftast, det är najs faktiskt, då kan man få en riktigt god kaffe plus bra pauser! Speciellt när vi läser en kurs som denna där man kanske inte behöver vara totalt superfokuserad liksom, så det är kul faktiskt. Plus så mycket enklare, då har vi bara 5 minuter till kafeerna istället för att åka buss och så.. 
 
Idag hade vi Colloquium (delprov) på Social medicine delen, som är 25% av betyget. Det gick bra tror jag!! Så det var skönt. Direkt efter så åkte vi till kafe och pluggade (hihi :D), sen hem och käka, plugga litauiska, åka iväg och göra litauiskaprov, sen direkt till gymmet, hem äta och duscha och sen har jag pluggat nägon timme bara innan jag ska sova nu! :) Imorgon börjar vi klockan åtta vilket innebär att vi måste gå hemifrån halv åtta, tidiiiigt! Då har vi lektion i 3-4h, sen kommer vi nog åka till biblioteket och plugga emellan, för sen ska vi tillbaka för föreläsning 12.30. Så den kommer vi nog åka hem och ta det lite lugnt innan vi börjar plugga igen och sen på kvällen ska vi åka till Akropolis och kolla lite :D 
 
Colloquiumet idag var mestadels på statistik med räkning och sen på sluttentan kommer det vara teorin. Så idag fick vi 2 uppgifter var, mina var att först rita en passande graf till den data som var given (som då var på antalet människor i olika åldersgrupper under två olika bestämda årtal) och den andra uppgiften var att jag skulle räkna ut hur stor risk det är att bli sjuk av en viss sjukdom i en bestämd befolkningsmängd som var given och att räkna ut hur stor risk det är att bli sjuk av någon sjukdom överhuvudtaget i samma befolkning. Så det är lite sånt vi håller på med! Men imorgon börjar alltså nästa del. Environmental medicine som kommer handla mer om vattenföroreningar, dålig mat, näringsbrister osv.! 
 
Saknar er mycket och längtar så mycket efter jul när jag bara får vara hemma med er.. Och i 20 dagar kommer jag vara hemma så kommer inte ens vara någon stress. Saknar er!!! <3 <3 <3 Kanske kan skypa imorgon?? <3 <3 <3 

3 kommentarer

Karin Bergström

24 Nov 2015 11:56

Duktigt av Dej att orka vara så flitig! Lycka till med allt !Kram. farmor !

Mamma

24 Nov 2015 22:53

Låter som ett tufft program men ni verkar ha hittat ett bra sätt att både plugga och njuta av livet samtidigt! Superbra!!
Skype imorgon blir perfa! Ha en bra natt och sov gott 💤💤😴

Pappa

24 Nov 2015 23:13

Bra att du slipper åka buss så mycket nu ett tag, det är ju inte bekvämt och stämningen på bussarna är ju inte direkt peppande. Blir ju lättare att hålla vettiga matvanor också kanske?
Ha det bra och så ska jag köpa biljetter till hockey tills du kommer hem.
DJ

Kommentera

Publiceras ej