Hej! :) 
Herregud imorgon är det Juni, tack alltså! Sommaren är äntligen påväg :D 
Nu har vi alltså läst klart Circulation som är en av år 2s största moduler, och det med godkänt tentaresultat och det kändes ju så skönt! :D 
Så nu har vi haft respiration i 3 veckor snart. Då alltså om lungorna och luftvägarna, det är en rätt rolig och något lättare modul än vissa som vi haft innan. Första veckan missade jag ju eftersom jag var i paaaris <3 <3 <3 Hos finaste och bästa systern och där hade jag det ju hur bra som helst. Jättekul också att åka dit eftersom sist jag var där så var jag pytte!
 
Tentan för Respiration är den 23e juni så i veckan blir det alltså 3 veckor kvar tills dess så då har jag tänkt att börja med tenta-plugget. Så den 23e slutar vi om vi inte har dragit på oss någon skuld under terminen, då är det en vecka för att ta igen failade tentor. Man får 3 chanser på varje sluttenta, missar man de 3 så måste man gå om året, så ganska hårda bud! Än så länge har jag inte dragit på mig någon skuld så om nu bara respiration går vägen också så kommer jag nog hem 24-25e! Vore så skönt och kul att komma hem innan min födelsedag den 26e ju, och få fira den hemma :D För det är ju lite trist med midsommar - den missar man ju typ varje år, men i år 3 finns det faktiskt en chans att komma hem tidigare i juni. Det beror lite på vår valbara kurs som vi har i slutet på vårterminen. De valen har vi redan skickat in förresten, alla kurser är 3 ECTS credits (högskolepoäng), och där valde både jag och Amanda gynekologi :) 
 
 
Och nu dååe, det är ju trots allt helg! Denna helgen är det faktiskt den årliga fotbollsturneringen :D Så jag har haft en toppendag! Vi har ett tjejlag, enda i turneringen så ni förstår ju själva... men det är ju bara på skoj och alla vi möter är ju oftast våra kompisar! :) Vi var faktiskt historiska redan förra året med vårt tjejlag i turneringen haha :D Så idag har solen strålat på oss, många studenter som bakat och sen säljer de allt tillsammans och pengarna går till välgörenhet, så dit blir det en hel del spring - så goda grejjer! Och många bakar sina traditionella saker från sitt hemland också :D och bra musik har vi haft förstås!
Vi har haft 4 matcher idag och imorgon ska vi ha två så det blir ganska lagom :) Vet att det kommer komma jättemycket bilder från turneringen så jag väntar på dem och postar dem då! Ok??? :D Annars bjuder jag på lite bilder från Paris!
 
Nu ska jag svara på en massa kommentarer som jag har fått! Feel free att adda mig på facebook också om ni har frågor, där svarar jag alltid supersnabbt och det är inga problem för mig! Jag länkar längst ner i inlägget.
Och min familj saknar jag mycket och tänker mycket på som vanligt <3 <3 <3 Ska bli så kul att snart snart få komma hem för sommarlov <3 Många varma kramar från mig <3
 
 
Började med en riktig go lunch, godaste salladen!
 
 
Och detta måste ju bara vara ett av världens vackraste shoppingcenter
 
Nästa dag var någon ute och sprang (inte jag) hahaha, medans jag satt och lyxade hos hårfrisören!
 
 
 
 
Notre dam! Vi gick in och hade riktigt tur faktiskt då det råkade vara mässa och det var ganska magiskt faktiskt. Otroligt vackert!
 
På vår vandring mot Eiffeltornet ;) Yes, vandring!
 
 
 
och muuuuuuums! 
 
 
tadaaaaa :D haha
 
Så en åtta timmar senare, strax innan nio var vi framme! Men fortfarande lika glada
 
Byggnaden mittemot Tornet
 
Och här fick jag allt äta riktiga macarons från Frankrike itself, som var från ett jättemysigt bageri, och helt färska :D
 
Min sista dag (söndagen) blev det riktigt strålande så då begav vi oss till en jättefin park och försökte jobba lite på brännan också hihi 
 
 
 
 
 
 
 
Aaaand peace out från mig! Tack än en gång Andrea och Anna <3 Det var så kul att hälsa på er och tack för att ni gjorde det möjligt <3 Tack får allt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://www.facebook.com/sara.bergstrom.10

1 kommentarer

Andrea

02 Jun 2015 00:25

<3 taggen!! saknar dig här. kram

Kommentera

Publiceras ej