Hej!
Idag började vi alltså dagen med ett litauiskaprov, som på ett sätt gick bra och på ett sätt lite mindre bra... hehe. Den muntliga delen gick bra men när vi skulle göra den skriftliga så kom vi på att vi glömt våra böcker hemma :( båda två! Sån otur... så då blev vi tillsagda att vi fick göra vårat bästa utan men då var det bara 20 minuter till nästa lektion (och den var i en byggnad väldigt långt bort), så vi försökte lite men sa att det inte gick men hon var snäll och låter oss göra det nästa gång! Hon vet ju att vi alltid annars kommer förberedda.. Så halva provet är gjort iaf! :P
 
Sen hade vi då seminarium i arbetslära (typ ngt sånt... Environmental iaf), sen åkte vi till bibblan och åt lunch. Idag hade vi med oss matlådor... Tacosoppa! :) haha jättegod faktiskt! Amanda som lagade den åt båda två <3 När vi käkat och så så var det dags för histologi-labb som var bra! Ibland så kan det kännas väldigt stressigt när vi har många saker att kolla på i mikroskopet men idag var det en lugnare stämning och lite färre slides att gå igenom :) 
 
Och så efter det gick jag till bibblan och pluggade ett par timmar men det gick tyvärr ganska segt :( Började gå igenom en föreläsning i patologisk physiologi som jag missade och då den mest bestod av bilder så blev det lite tufft... men hoppas jag fick fram lite bra saker! Mejlade läraren och frågade vilket bok hon hänvisar till så då ska det väll gå att lösa förhoppnigsvis.. 
 
Sen jag kom hem från biblioteket så har jag bara slappat :))) hihi. Sen fick jag reda på att vi har tutorial imorgon (när vi presenterar patientfall) som jag inte hade kollat på. Men efter lite research så fick jag ändå reda på att den var grundad på en föreläsning i biokemi som jag redan gått igenom så där hade jag tur! Ska jämt kika igenom det innan skolan imorgon igen.. :D
 
På tal om det så imorgon står det spinning kl. 10.00 på schemat, sen har vi bara en lektion och sen kommer nog (tyvärr) resten av dagen spenderas med litauiska-plugg.. Och då stannar vi nog hemma och pluggar så man kan prata och sådär.., awaz kommer nog också! 
 
Men nu ska jag kolla på ett avsnitt av serien Suits som jag har börjat kolla på :))) Har hört bra om den så jag tänkte att jag ger den ett försök! 
 
Hoppas ni mår bra därhemma <3 <3 Saknar er <3
 

1 kommentarer

Pappa

27 Feb 2015 17:48

Grattis till det till goda resultatet på det till 50% genomförda provet. Kör du spinning i grupp där någon står och hetsar eller kör du själv? Det är alltid lika roligt att läsa din blogg.
Ha det bra, kram.

Kommentera

Publiceras ej