Hejjj! 
Hoppas ni mår bra därhemma :D

Igår förmiddag så var jag ju alltså med Peder på Lusakas universitetssjukhus och det var ju bara såååå kul! Han visade runt mig på sjukhuset också, fick se avdelning också vilket såklart var spännande :D 
 
Sen åkte vi och mötte upp Anna för en jättegod lunch innan vi begav oss till ambassaden för att hälsa på Janne och se hur hon jobbar :) 

På eftermiddagen hade jag bokat in något som beter Lusaka Experience och det var minst sagt en experience haha. Vi var ute bland compounds här i Lusakaoch träffade lokalbefolkningen. Det var superkul! Och härligt att se hur de flesta, framförallt barnen då, verkar vara rätt glada och ser till det de har istället för det de inte har. Vi var också och tittade in hos den lokala skolan och fick hänga med på deras lektion och prata med dem :D 

Idag började dagen med blixter och dunder, och en himmel som hade öppnat sig. Så jag passade faktiskt på att ta en förmiddag av plugg och lät Andrea åka till jobbet och jobba undan lite. Vid ett kom hon och hämtade mig och vi mötte upp Anna på ett suuuupergott lunchställe där vi lyxade till det lite ;) hihi. Vid den här tiden hade vädret spruckit upp också :D 

Sen åkte gänget hem och vi satte oss på verandan och bara chillade :D och nuuuuuu är det Bron säsooooooooong TVÅ mohahaha


Imorgon ska vi på marknad och lite sådär! Pussar och kramar från oss <3 





Hör var jag och hälsade på hos en lte mer "traditionell" doctor kan man väll säga. Det är väll inte riktigt såhär som jag har tänkt att mitt framtida läkarkontroll kommer se ut men... :P








1 kommentarer

Mamma

26 Apr 2014 08:06

Kul att du fått se lite mer av Lusaka än bara "utsidan." Låter superintressant att få se sjukhuset inifrån och även att besöka en skola.
Lusaka är verkligen kontraster mellan det allra fattigaste och restauranger o gallerior av västerländsk klass. Så spännande...

Kommentera

Publiceras ej