Hej!!
Igår eftermiddag landade jag i Vilnius och efter lite om & men var jag framme i Kaunas vid niotiden. Så fort jag landade fick jag egentligen alla fördomar angående litauen & litauer bekräftade. Byxor som sitter för högt upp, klackskor utan hälrem, tunna blonda korta hår och ja, väldigt mycket alá 90-talet helt enkelt. Det är något med deras barska ansiktsuttryck också, de flesta ser extremt farliga och arga ut. Samt att det var länge sen jag såg så många och så tajta armani t-shirtar på en och samma gång. Halleluja! Sen är det ju så att litauen är inte sverige (det vet jag), det var bara ottur att Gud tappade en säck med sot över landet i öst. 
 
Bussen mellan Vilnius och Kaunas tar lite drygt 1,5 timme. Vid det här laget var jag så nöjd att jag ens kommit på rätt buss så trots att det luktade gammal prutt lutade jag mig tillbaka och lysnade på bra musik och då började saker kännas bättre. I bussen insåg jag att litauen har bra dubbelfiliga vägar, viltstänsel, mitträcke, lyktstolpar samt hastighetsbegränsningar. Så litauen är kanske inte så olikt Sverige ändå? Litauen har också europas snabbaste internetuppkoppling, man kan nästan säga att jag bytt upp mig!? På busstationen i Kaunas mötte Awaz och hennes pappa upp mig. De hade inte alls tyckt om studentboendet så de hade åkt och tagit in på hotell direkt. Jag tyckte det kändes jättetrist att behöva åka ut dit själv och sova så de hade fixat en extrasäng till mig i deras rum. Jättesnällt verkligen! Så där sov vi så gott, familjen Hashim + Sara. 
 
På kvällen gick vi ut och åt i gamla stan i Kaunas. Finns inget ont att säga om Kaunas faktiskt, det är en jättemysig och trevlig stad. Jag är säker på att jag kommer trivas bra här och att staden kommer kännas som mitt hem en vacker dag. En stad med mycket potential och roligheter bara man själv vill. Detta kommer bli bra!
 
Varma kramar Sara
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Mos

30 Aug 2013 17:15

Åh Sakky det låter som att du har det bra! Massor av lycka till. Pok 😘

Mamma

30 Aug 2013 18:04

Härliga, goa Sara <3 Så klart det ordnar sig för dig! Skrattade gott när jag läste ditt inlägg :-). Stor kram, vi ses i morgon!

Kommentera

Publiceras ej