2 dagar kvar! vilket känns jättekonstigt. De flesta har säkert panik och man börjar ifrågasätta. Precis allt. Flytten, landet, studietempot & läkaryrket i sig självt. Stress också över att lämna familj och vänner och åka till ett land där du aldrig varit förr, inte kan språket och du vet inte hur ditt boende ser ut. För min del så känner jag mig redo. Jag ser fram emot torsdag nu, jag skickade in min ansökan till universitetet för 9 månader sedan och tankarna har gått mycket upp & ner men samtidigt vet jag vad jag vill. Jag är övertygad om att det kommer bli jättebra och att det kommer gå jättebra att bo tillsammans med Awaz. Det blir mitt tredje nya land på två år att bosätta mig i, ja jag känner mig rutinerad och tror att man snabbt kommer komma in i den nya vardagen ;) Jag tror att det faktum att både familj, vänner och jag själv vant mig vid att inte vara hemma i karlstad underlättar min flyttångest en hel del. Det är ingen som förväntar sig att jag är hemma på ett sätt och jag är inte van att vara här. Sen att min underbara mamma kommer ner till kaunas på lördag lugnar mig en hel del också! 
 
Jag kommer bo i studentkorridor i anslutning till universitetet, något som skolan erbjuder till alla förstaårselever. Så där kommer jag och Awaz dela ett rum men jag är osäker på om det är toa på rummet faktiskt. Jag hoppas verkligen det men det återstår att se när jag kommer fram! Awaz kom åkte dit idag och jag hoppas att hennes resa gått jättebra :D Jag pratade med henne igår och då var hon inne i en liten svacka. Känns dock jätteskönt och roligt att bo med någon i samma klass och i mitt fall även från samma stad! :) 
 
Idag har jag varit på vc och tagit både vaccin mot tuberkulos och sista twinrix sprutan. Det var lite halvt om halvt om jag skulle få ta tbc dock då jag reagerade relativt starkt på testdosen men förmodligen är det mykoplasman jag drog på mig för ett par år sen som spökar. Sen har jag packat, tänkt på packning och tvättat. Nu kom jag precis hem från stan och träffat lite kompisar & ska slänga upp tvätten, lägga in en ny och sen åka till mormor och hänga lite! :) 
 
 

Kommentera

Publiceras ej